ساماندهی شورای امر به معروف در 80 درصد ادارات کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3644408
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

ساماندهی شورای امر به معروف در 80 درصد ادارات کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی: مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در 80 درصد ادارات استان تحت عنوان طلایه‌داران امر به معروف ساماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، رضایت علیزاده، مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد امروز، 29 شهریورماه در نشست خبری اظهار کرد: راهپیمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر دوشنبه ساعت 10 از میدان شهدای نیروی انتظامی تا هفتم تیر برگزار می‌شود.
وی بزرگداشت شهدای امر به معروف و دفاع مقدس با تاکید بر نقش مساجد، اماکن و محلات  تشکل‌های دانشجویی، نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر به صورت نمادین در برخی از مدارس و  شرکت در بزرگداشت شهدای آموزش و پرورش را از دیگر برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان ذکر کرد.
مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: روز سه‌شنبه 4 مهرماه که به نام تقویت نهاد خانواده با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی جهت تعالی معنوی بانوان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و بزرگداشت بانوان شهیده استان برگزار می‌شود.
علیزاده تصریح کرد: وقتی اسمی از امر به معروف می‌شود، خیلی‌ها تنها چیزی که به ذهنشان می رسد بدحجابی دختران است در حالی که چنین چیزی نیست و اولویت کاری ما چیزی فراتر از اینهاست.
وی بیان کرد: گاهی در فضای مجازی فیلم‌ها و تصاویری منتشر می‌شود و در زیر آنها نوشته شده برخورد نامناسب آمران به معروف و ناهیان از منکر با یک دختر جوان به خاطر بد حجابی که کاملا کذب است.
مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نه تنها در کهگیلویه و بویراحمد بلکه در  هیچ جایی کشور امکان ندارد به خاطر بدحجابی برخورد فیزیکی با دختران بی حجاب یا بد حجاب شده باشد اگر هم شده دلیل دیگری غیر از بدحجابی داشته است.
علیزاده با بیان اینکه همه آمران به معروف و ناهیان منکر ما کارت شناسایی دارند، ابراز کرد: تمامی کسانی که در گروه‌های امر به معروف ساماندهی می‌شوند تحت حمایت قوه قضاییه هستند و اگر مورد ضرب و شتم قرار گیرند مانند رزمندگان دفاع مقدس اما با یک فرایند دیگر  در قالب حمایت از ایثارگران قرار می‌گیرند.
وی یادآور شد: امر به معروف وظیفه همگانی است اما اینکه ما بتوانیم از این افراد حمایت کنیم باید مراحل جذب، آموزش و دریافت کارت را طی کنند یعنی در اصل شناسنامه‌دار باشند.
مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت حجاب در یاسوج اشاره کرد و افزود: ما در سطح شهر بدحجاب داریم اما بی حجاب‌ها بیشتر در ماشین‌های خصوصی است که آن نیز مکان عمومی اعلام شده است و نباید اینگونه باشد.
captcha