860 هزار دانش‌آموز در استان اصفهان سال تحصیلی را آغاز می‌کنند
کد خبر: 3644041
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

860 هزار دانش‌آموز در استان اصفهان سال تحصیلی را آغاز می‌کنند

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 860 هزار دانش‌آموز، در سال تحصیلی جدید در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محمد حسن قائدیها، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز سه‌شنبه 28 شهریورماه به مناسبت بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، 51 هزار فرهنگی رسمی و  2 هزار فرهنگی حق التدریس و یا قراردادی به انجام وظیفه خود در امر تعلیم و تربیت مشغول خواهند شد و شش هزار مدرسه در سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و فنی حرفه‌ای ساماندهی می‌شود. 
 مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امسال 4 درصد افزایش دانش آموز داشته‌ایم، گفت: حدود 2.5 درصد این افزایش مربوط به مهاجرین و 1.5 درصد نیز ناشی از افزایش واقعی جمعیت است.
قائدیها ادامه داد: برای شروع سال جدید، حدود 2 هزار و 400 معلم ابتدایی کسری داشتیم که این کسری با بکارگیری 708 نفر فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و 287 جدید الورود با آموزش مهارت‌های معلمی و 170 سرباز معلم جدید جبران می‌شود و به‎‌همین منظور حتی برخی بازنشستگان آموزش و پرورش نیز مجددا جذب کار خواهند شد.
وی با بیان اینکه  زنگ شکوفه‌ها ویژه کلاس اولی‌ها فردا چهارشنبه 29 شهریور نواخته  می‌شود، گفت: زنگ شکوفه‌ها به صورت استانی در روز شنبه اول مهر و در ساعت 8:30  صبح با حضور مسئولان استان در دبستان شهید ربانی اصفهان نواخته می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین زنگ شروع سال تحصیلی جدید به‌صورت رسمی و برای دومین بار روز شنبه (اول مهر) در شهرستان نجف آباد و در هنرستان شهدای فرهنگی شهرستان که محل تحصیل شهید محسن حججی بوده است، نواخته خواهد شد.
وی در ادامه افزود: امسال 92 واحد آموزشی نوساز به مدارس استان اضافه می‌شود که 60 واحد آن مدرسه و 32 واحد آن از فضاهای پرورشی، فرهنگی و ورزشی است.
قائدیها با بیان اینکه 411 کلاس درس نیز به مجموعه کلاس‌های آموزش و پرورش استان اضافه می‌شود، بیان کرد: هزینه احداث این تعداد کلاس 80 میلیارد تومان بوده که 60 میلیارد تومان آن توسط خیرین مدرسه ساز و 20 میلیارد تومان دیگر آن توسط دولت تامین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اولویت اصلی آموزش و پرورش حرکت در جهت رشد و توسعه و رسیدن به توسعه پایدار، کیفیت بخشی در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش، تقویت حوزه مشارکت در آموزش و پرورش و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد: تلاش در راه ارتقا منزلت و کرامت فرهنگیان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز از دیگر اولویت‌ها و رویکردهای اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: میزان سهم اعتبارت آموزش و پرورش از سهم اعتبارات دولت در دولت اصلاحات 14 درصد و در دولت نهم 9 درصد و در دولت یازدهم 12.5 درصد بود. 
وی تصریح کرد: گرفتن وجه الزامی از اولیا غیرقانونی است، اما سوال اینجاست که هزینه‌های مدارس چگونه باید تامین شود؟ در این زمینه قانون باید اصلاح شود و دولت نیز باید هزینه‌های آموزش و پرورش را تامین کند.
قائديها با بیان اینکه یک سوم فضای آموزشی استان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد، گفت: امسال 38 مدرسه در شهر اصفهان به دلیل ایمن نبودن جابجا شدند و 13 مدرسه نیز نوسازی شد.
captcha