همایش شیرخوارگان حسینی در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3643459
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

همایش شیرخوارگان حسینی در البرز برگزار می‌شود

گروه معارف: مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از برگزاری پنج برنامه شاخص در ماه محرم خبر داد و گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز اظهارکرد: ماه محرم نزدیک است و ما وظیفه داریم به شیوه‌های مختلف پیام قیام عاشورا را در جامعه نهادینه‌ کنیم.
وی خاطر نشان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در ماه اول محرم برنامه‌های ویژه‌ای دارد تا بتواند فرهنگ عاشورایی را به مردم به خصوص نسل جوان معرفی ‌کند.
این مسئول با اشاره به اهم این برنامه‌ها افزود: اعزام 35 مبلغ از قم به امام‌زاده‌های استان یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها است.
صالحی توضیح داد:‌ این مبلغان مذهبی با حضور در امام‌زاده‌ها فلسفه و هدف قیام عاشورا و نهضت حسینی را برای مردم تشریح می‌کنند.
این مسئول گفت: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم از دیگر برنامه‌های این دهه است.
صالحی ابرازکرد: برگزاری  برنامه لبیک یا حسین در دومین روز از محرم و برنامه «احلی من العسل» نیز در ششم محرم از دیگر برنامه‌های این دهه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز تجمع بزرگ رهروان زینبی در روز دوازدهم ماه محرم را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل نام برد.
 صالحی اظهار کرد: روز تاسوعا و عاشورا نیز دسته‌های بزرگ حسینی به بقاع متبرکه عازم خواهند شد تا هم‌نوا با کاروان کربلا نماز ظهر تاسوعا و عاشورا را برپا دارند.
وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم در مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی، برنامه‌های فرهنگی متعددی را به زائران ارائه ‌کنیم، ‌گفت: در روز اربعین به یاد علمدار کربلا بیش از ۱۰۰ هزار بیرق عزای حسینی و سربند در کربلا برافراشته می‌شود.

captcha