طرح نماد؛ واکسنی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3638338
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

طرح نماد؛ واکسنی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم اداره‌کل دادگستری البرز از اجرای طرح کشوری نماد در این استان خبرداد و گفت: با اجرای این طرح دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی واکسینه می‌شوند.

مهدی جوهری، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، از اجرای طرح نماد (سند مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان) در البرز خبرداد و اظهارکرد: این طرح از سال گذشته در استان البرز به شکل آزمایشی به اجرا در آمد.
وی با بیان این مطلب که مجری اصلی طرح نماد اداره کل آموزش و پرورش است، مطرح کرد: اداره‌ها و سازمان‌هایی چون اداره کل بهزیستی، معاونت پیشگیری از جرم دادگستری، سازمان برنامه‌ریزی و بودجه  به منظور اجرای هرچه بهتر طرح نماد همکاری دارند.
جوهری با در نظر گرفتن این نکته که (طرح نماد) در سطح وزارت خانه‌ها امضا شده است، توضیح داد: این طرح دو هدف را در نظر دارد، هدف اول این است که در سه مقطع دبستان، متوسطه اول و دوم در زمینه آگاه‌سازی ارتقائی دانش‌آموزان، آنان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی واکسینه کنیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: واکسینه کردن دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی اولویت و هدف اصلی طرح نماد است که با بهره‌مندی از اساتید برجسته به عنوان مثال در مقابل استفاده از فرصت‌های فضای مجازی و مخاطرات آن آگاه‌سازی شایسته صورت گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان البرز با تأمل بر اهمیت آموزش مهارت‌های لازم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: دانش‌آموزان 20 مهارت را در چارچوب طرح نماد به عنوان طرح سند مراقبت می‌آموزد، که یکی از این مهارت‌ها « نه گفتن» است.
وی هدف دوم را مختص دانش‌آموزان بدسرپرست خواند و ابرازکرد: هدف دوم طرح این است که براساس یک سیستمی دانش‌آموزی که بدسرپرست هستند، شناسایی و با معرفی به اورژانش اجتماعی بهزیستی و پزشکی مراقبت‌های لازم در خصوص وی اعمال شود.

captcha