اجرای برنامه‌های متعدد به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در بویراحمد
کد خبر: 3638056
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

اجرای برنامه‌های متعدد به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در بویراحمد

گروه معارف: مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر بویراحمد از اجرای برنامه‌های متعدد به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌اسلام کمال فتاح‌زاده، مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر بویراحمد امروز، 13 شهریورماه اظهار کرد: هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان با آغاز ماه محرم آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.
وی با بیان اینکه نهضت عاشورا خود بزرگ‌ترین امر به معروف تاریخ بوده و هست، افزود: به همین علت هفته نخست این ماه به ناl امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر بویراحمد امام حسین (ع) را بزرگترین عامل به معروف و ناهی از منکر تاریخ عنوان کرد و بیان داشت: ما نیز باید تاسی از این امام همام گامی مؤثر در این حوزه برداریم.
فتاح‌زاده بروز و توسعه انواع آسیب‌های اجتماعی در دنیای کنونی را نتیجه عدم توجه به همین امر مهم الهی بیان کرد و یادآور شد: تشکیل و توسعه گروهک‌های تکفیری از جمله داعش نیز نتیجه ساکت ماندن در برابر منکرات است.
وی احیا و اجرای این فریضیتین الهی را از موارد مهم و ضروری در جامعه دانست و بر توجه و مشارکت بیشتر برای اجرای این موضوع در جامعه تاکید کرد.
مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد با بیان اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر با ماه محرم آغاز می‌شود، گفت: ایام محرم فرصتی مناسب برای تبیین موضوع امر به معروف و نهی از منکر برای مردم به خصوص نسل جوان است.
فتاح‌زاده با اشاره به اینکه نهضت عاشورا در همین راستا به وجود آمد، گفت: باید علت برپایی این نهضت و هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا را به درستی برای مردم تشریح کرده و توضیح داد.
وی در ادامه به اجرای برنامه‌های گوناگون و متنوع در این هفته اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و دینی متعددی برای این هفته در نظر گرفته شده است.
مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد با عنوان اینکه در روزهای آینده روزشمار و عناوین این هفته از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد، تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی متناسب با عناوین روزهای این هفته تدارک دیده شده و در آن زمان اجرا خواهد شد.
فتاح‌زاده ابراز کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت همه مسئولان، ادارات، دستگاه‌ها و ظرفیت‌هایی مانند ائمه جمعه و جماعات، اساتید دانشگاه، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، روحانیون، مبلغین، صدا و سیما و اصحاب رسانه بتوانیم گامی مؤثر در راستای احیا و اجرای مطلوب فریضه امر به معروف و نهی از منکر در استان برداریم.
منبع: فارس
captcha