مزایای خانواده گسترده و بی‌نیازی فرزندان از عشق‌های مجازی
کد خبر: 3635183
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
همیز تشریح کرد:

مزایای خانواده گسترده و بی‌نیازی فرزندان از عشق‌های مجازی

گروه اجتماعی: استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ترویج خانواده هسته‌ای در غرب گفت: فضای خانواده گسترده فرزندان را از عشق‌های مجازی بی‌نیاز می‌کند، در بطن چنین خانواده‌ای بسیاری از مشکلات مالی زوجین جوان حل می‌شود و جوانان شور و نشاط جوانی را با تجربه پیران همراه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، طاهره همیز، استاد حوزه و دانشگاه در نشست «مهارت مدیریت خانواده» که به همت معاونت فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان و میزبانی خبرگزاری ایکنا برگزار شد گفت: خداوند شاخصه جنگاوری و نان‌آوری را از زنان برای حفظ لطافت سلب کرد، اگر به تربیت دختران همچون غرب به عنوان موتور تولید ثروت نگاه شود تمام خصوصیات لطیف خود را از دست خواهند داد. 
این کارشناس خانواده بیان کرد: بهترین زمان برای تربیت دختران و پسران، مقطع تحصیلی دهم و یازدهم است، دانش‌آموز در این سن می‌تواند آموزش تربیت فرزند و مسئولیت‌پذیری را یاد بگیرد، مادران می‌توانند در این سن، مادری را به معنای واقعی سازندگی به دختران بیاموزند. 
وی تصریح کرد: از بین تمام کشورهای جهان تنها 80 کشور برای بانوان مهریه و نفقه تعریف کردند مابقی خودشان هزینه زندگی را تأمین می‌کنند. در کشورهای غربی تربیت فرزند به دست مادر تعریف نشده و در عوض تربیت در مهدکودک گسترش دارد در صورتیکه در اسلام، مادر، خانواده گسترده و دایه تربیت فرزند را برعهده دارند. 
همیز اضافه کرد: اگر مادری هنگام تولد از دنیا برود کودک به دایه سپرده می‌شود، خانواده هسته‌ای، متشکل از پدر و مادر و فرزندان است اما در خانواده گسترده به این جمع پدربزرگ، مادربزرگ، دایی، عمه، خاله و عمو نیز اضافه می‌شود درواقع خانواده گسترده از خانواده هسته‌ای حفاظت می‌کند. 
کارشناس تربیتی رسانه اظهار کرد: در خانواده گسترده پدران باید پس از مرگ نیز با ارث گذاشتن، خانواده خود را حمایت کنند. خانواده تازه‌ بنیان یافته با حمایت معنوی و مالی خانواده گسترده مشکلات خود را رفع می‌کند با استفاده از روش‌های مختلف باید مزایای خانواده گسترده را در رویارویی با حمله غربیان برای هسته‌ای شدن خانواده، نهادینه کنیم متأسفانه هنوز آموزه‌های دینی در ایران به معنای واقعی گسترش نیافته است. 
همیز اظهار کرد: فضای خانواده گسترده فرزندان را از عشق‌های مجازی بی‌نیاز می‌کند، در بطن چنین خانواده‌ای بسیاری از مشکلات مالی زوجین جوان حل می‌شود. در خانواده گسترده همه برای رفع مشکلات، یکدیگر را یاری می‌کنند. ایجاد قرض‌الحسنه خانگی خانواده‌های جوان را حمایت می‌کند و جوانان شور، نشاط و همت جوانی را با تجربه پیران همراه می‌کنند. 
وی خطاب به والدین تصریح کرد: فرزندان را در خانه، قاضی قرار ندهید، زندگی فرزندان قاضی، به علت خودبرتربینی به طلاق می‌انجامد، برخی رفتارهای فرزندان ریشه پنهانی در رفتار والدین دارد، شهدای مدافع حرم فرزندان همین مرز و بوم هستند اما با تربیت مادران موحد تربیت موحدانه داشتند. مادر موحد توان رویارویی با تمام فسادهای اخلاقی و فضاهای مجازی را دارد. 
مشاور دانشگاه و حوزه در پایان گفت: والدین بازی‌های هیجانی با فرزندان را فراموش نکنند، بازی می‌تواند علم، ادب، نظم و ایثار را بیاموزد. والدین فرزندان را خادم تربیت کنند تربیت اسلامی و مدیریت مادر در افزایش اعتماد به نفس فرزندان مهم است.
captcha