پیشنهاد افزودن رشته تفسیر به ضیافت قرآنی معراج
کد خبر: 3634925
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

پیشنهاد افزودن رشته تفسیر به ضیافت قرآنی معراج

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان ضمن ارائه پیشنهاد برای اضافه شدن رشته تفسیر قرآن به ضیافت قرآنی معراج از تأثیر بیشتر برگزاری این جشنواره قرآنی در مناسبت‌های مذهبی خبر داد.

افزودن رشته تفسیر به ضیافت قرآنی معراج/ تأثیر بیشتر برگزاری این ضیافت در ایام مذهبی
محمد دلپسند، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان که بیشترین تعداد شرکت‌کننده در این دوره از ضیافت قرآنی معراج جهاد دانشگاهی را دارا بوده است، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با تأثیرگذاری این نوع برنامه‌های قرآنی که از سوی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، گفت: اجرای این‌گونه برنامه‌های قرآنی مانند جشنواره قرآنی معراج قطعا در ارتقای دینی و مذهبی همه جهادگران نقش و تأثیر بسزایی دارد.

وی در ادامه افزود: طبیعی است که اگر این برنامه قرآنی و برنامه‌های مشابه دیگر در ما‌ه‌ها و مناسبت‌هایی مانند ماه رمضان و ماه محرم برگزار شود، طبیعتاً تأثیر بیشتری نیز خواهد داشت. بنده در زمینه برگزاری این رویداد قرآنی به همه همکاران خود در واحد یزد تبریک می‌گویم که بانی و برگزارکننده این رویداد فرهنگی و قرآنی هستند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان تصریح کرد: امیدوار هستم که از این دست برنامه‌های قرآنی و فرهنگی باز هم در سطح جهاد دانشگاهی داشته باشیم و تمام واحدها بتوانند برگزارکننده رویدادهایی این‌چنینی باشند.

دلپسند در ادامه بیان کرد: بنده فکر می‌کنم که اگر امکان این امر وجود داشته باشد که واحدهای دیگر جهاد دانشگاهی نیز بتوانند برنامه‌های مشابهی داشته باشند، طبیعی است که این رویداد به شکل سازمان یافته‌ای در سطح خانواده جهاد دانشگاهی متکثر می‌شود و ما می‌توانیم به‌ویژه با بهره‌گیری از توان علما و پژوهشگران قرآنی در سطح کشور نسبت به ارتقای سطح بینش قرآنی و مذهبی همکاران و جهادگران اهتمام ورزیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان اظهار کرد: ما در حال حاضر مفسرین خیلی بزرگی در سطح مناطق و استان‌های کشور داریم که هر کدام از ایشان می‌توانند به ویژه با اضافه شدن بخش تفسیر قرآن به مسابقات، در این جشنواره قرآنی حضور پیدا کرده و به کار علمی و پژوهش‌های قرآنی بپردازند.

وی در ادامه در رابطه با حضور خانواده‌های جهادگران در این جشنواره قرآنی نیز افزود: کلیت امر این است که ما بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی را به سمت خانواده جهادگران نیز سوق دهیم و طبیعی است که با این کار می‌توانیم تا ضریب نفوذ رویدادهای فرهنگی و قرآنی را به سطح درون خانواده‌ها پیش ببریم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان تصریح کرد: از این نظر برگزاری جشنواره قرآنی معراج با حضور خانواده‌های جهادگران اقدام بسیار فرخنده‌ای است که حتی مدیریت فعلی جهاد دانشگاهی نیز همواره بر این امر که حوزه فرهنگی جهاد باید برای خانواده جهادگران نیز برنامه داشته باشد، تأکید دارد.

دلپسند در پایان سخنان خود در این زمینه اظهار کرد: از این نظر بنده فکر می‌کنم که اجرای جشنواره‌هایی مانند ضیافت قرآنی معراج قطعا کار مفید و ارزنده‌ای است و هرچقدر برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی به سمت غنی سازی اوقات فراغت خانواده‌ها سوق پیدا کند، برکات بیشتری برای همه جامعه و نیز خانواده جهادگران خواهد داشت.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۹:۲۷
0
0
افزوده شدن رشته به ضیافت قرآنی تاثیر گذاری جشنواره قرآنی بیشتر خواهد شد
captcha