هنر هفتم؛ ابرازی برای تغییر سبک آموزش در مدارس
کد خبر: 3631286
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

هنر هفتم؛ ابرازی برای تغییر سبک آموزش در مدارس

گروه فرهنگی: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت تحول در رویه آموزشی کشور، گفت: برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی توصیفی نشان داد که می‌توان برای تغییر سبک آموزشی از هنر هفتم کمک گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، سیده رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، 25 مرداد در نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزش‌یابی کیفی توصیفی در استان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، اظهارکرد: 14 سال است که شاهد برگزاری برنامه ارزشیابی کیفی، توصیفی در مدارس ابتدایی هستیم که تاکنون این برنامه ملی در فرآیند یادگیری و یاددهی نتایج خوبی به همراه داشته است.
وی افزود: اجرای این برنامه در مدارس ابتدایی سبب شده تا دانش‌آموزان این دوره با مشارکت در فعالیت‌های آموزشی کلاسی، زمینه ارتقا کیفیت آموزش را فراهم کنند.
این مسئول بیان کرد: اجرای برنامه ارزشیابی کیفی - توصیفی تاکنون با نقاط قوت و ضعفی همراه بوده که برطرف کردن نقاط ضعف آن نیاز به اصلاح دارد.
حکیم‌زاده خاطر نشان کرد: در نشست‌های شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش نیز معاونت آموزش ابتدایی درخواست کرده تا نظر نهایی اعضای این شورا در مورد نتایج مثبت و منفی این برنامه بیان شود تا زمینه اصلاح این برنامه ملی در مدارس کشور به وجود آید.
وی گفت: در اجرای موفقیت‌های این برنامه آموزگاران دوره ابتدایی با سختی کار فراوانی روبرو شدند که امیدواریم در سال تحصیلی 97- 96 برای جبران این سختی کار معلمان برنامه‌ای مدون و عملیاتی دیده شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ابرازکرد: از جمله مشکلات و نقاط ضعف برنامه ارزشیابی کیفی - توصیفی در مدارس ابتدایی جبران نکردن زحمات آموزگاران و تراکم بالای دانش‌آموزان در کلا‌ های درس است.
این مسئول در پایان گفت: برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی توصیفی که دبیرخانه آن در استان البرز مستقر است نشان داده می‌توان برای تغییر سبک آموزشی از هنر هفتم کمک گرفت.
captcha