اهداف و اصول سند راهبردی فعالیت‌های تبلیغی
کد خبر: 3631140
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
عزیززاده بیان کرد:

اهداف و اصول سند راهبردی فعالیت‌های تبلیغی

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ رئیس دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن به منظور عمل و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان‌ها و هماهنگی و همسویی آنها تبیین شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی عزیززاده رئیس دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی در مورد سند راهبردی فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، گفت: این سند حاصل سیر چندین ساله روند فعالیت‌های قرآنی‌، بررسی‌ها و ملاحظات جدی در حوزه تبلیغ و ترویج مفاهیم قرآنی است.
عزیززاده ضمن تأکید بر اهداف و ماموریت‌های تشکیل کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی افزود: این سند به منظور عمل و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان‌ها و هماهنگی و همسویی آنها تبیین شده است و طبق این سند همه سازمان و نهادها می‌بایست فعالیت قرآنی در آن مجموعه را مدیریت و اجرا کنند. لذا لازمه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی هماهنگی و همکاری میان سازمان‌ها و نهادهای دخیل در این زمینه است. 
وی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی که در فعالیت‌های قرآنی سیاست‌گذاری‌های کلان و راهبردی خود را دارند می‌بایست بر اساس وظایف و اختیارات تعریف شده خود در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کنند.
رئیس دبیرخانه کمیسیون‌ فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در ادامه با بیان اینکه طی هشت سال گذشته از ظرفیت‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی به طور کامل بهره‌گیری نشده است، اظهار کرد: هدف سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی ارتقاء جایگاه قرآن در باور و علم و عمل مردم است. در حال حاضر سه کمیسیون در سه وزارت خانه مسئول اجرایی شدن این سند هستند .
عزیززاده در ادامه ضمن اشاره به اینکه این سند افق هشت ساله دارد، افزود: در نظر داریم در پایان این فرصت هشت ساله، ایران به یکی از کشورهای ممتاز در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی تبدیل شود. تدوین این سند طی سه سال و با بهره‌گیری از نظر کارشناسان انجام شده است. این سند از لحاظ چهارچوب در شش اصل؛‌ توجه توأمان به آموزه‌ها و مضامین قرآنی و سیره و معارف اهل بیت(ع) در تمامی فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی، اهتمام به اجرایی شدن اندیشه‌های قرآنی امام خمینی(ره) و مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری، جهت دهی فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی در مسیر تحقق سبک زندگی قرآنی فردی و اجتماعی، محوریت بعد وحدت بخشی اسلامی و انسانی قرآن کریم، ابتنای فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن بر مطالعه، اولویت‌سنجی، مخاطب‌محوری، جذابیت و نوآوری و تاکید بر نقش حداکثری نهادهای مردمی و تصدی‌گری حداقلی دولت در فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی دسته بندی شده است.
عزیززاده در ادامه در مورد اهداف این سند نیز بیان کرد: این سند دارای سه هدف، گسترش گفتمان قرآنی انقلاب اسلامی در جهان، ارتقا جایگاه قرآن کریم در فرهنگ عمومی و تعمیق ایمان به قرآن با تاکید بر انس با قرآن و بهره‌گیری از مفاهیم و آموزه‌های آن تبیین شده است.
وی در پایان با بیان اینکه برای تمام اجزا و ارکان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظایفی جهت تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی تعریف شده است، گفت: در این سند فضای گفت‌وگو فعالان قرآنی با رسانه‌ها جهت تولید مفاهیم قرآنی فراهم شده است.
captcha