خداوند با اهداکنندگان عضو، رحیم است
کد خبر: 3627864
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

خداوند با اهداکنندگان عضو، رحیم است

گروه فرهنگی: نماینده ولی فقیه در استان همدان اهدای عضو را امری حیاتی، خداپسند و کم‌نظیر دانست و گفت: با توجه به آیه 32 سوره مائده کسی که یک نفر را از مرگ نجات دهد، کل دنیا را زندگی بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، آیت‌الله طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان، امروز 16 مرداد در مراسم «جشن نفس» بیان کرد: اهدای عضو یک نفس تازه‌ای دمیدن در کالبد فرد بی جان است و از این منظر که زندگی می‌بخشد ارزشمند است.
وی به شناسایی موانع موجود در مسیر اهدای عضو تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می کنم کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند موانع را بشناسند و سعی در رفع آن داشته باشند.
محمدی با بیان اینکه بیشترین مانع در زمینه اهدای عضو این است که والدین مرگ فرزند خود و اهدای اعضای وی را نمی‌پذیرند افزود: باید برای موانع عاطفی از پادزهر عاطفی استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: کسی که دچار مرگ مغزی شده و کسی که نیازمند اهدای عضو است هر دو انسان هستند و هردو برای ما عزیزند اما باید از سر محبت با آنها وارد شد.
محمدی تاکید کرد: کسانی که به اهدای عضو رضایت داده‌اند در حقیقت به افرادی که نیازمند دریافت عضو هستند رحم کرده‌اند و خداوند با افرادی که رحم می‌‌کنند رحیم و مهربان است.
وی در ادامه به مانعی دیگر در زمینه اهدای عضو اشاره کرد و گفت: باید تیم پزشکی پیوند و مراجع تقلید این موضوع را حل کنند اما دیدگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری مشخص است که موافق‌ اهدای عضو هستند.
نماینده ولی فقیه استان تصریح کرد: اهدای عضو کار ارزشمندی است چراکه فرد دریافت کننده عضو هر عبادت و خدمتی که داشته باشد ثوابش به فرد اهداکننده عضو نیز خواهد رسید.
captcha