مردم همدان در اهدای عضو پیشقدم هستند
کد خبر: 3627844
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

مردم همدان در اهدای عضو پیشقدم هستند

گروه اجتماعی: استاندار همدان گقت: مردم شریف، بزرگ و فرهنگساز همدان پیشقدم در اهدای عضو هستند و انتظاری جز این نیست اما واقعاً اهدای عضو عزیزان سخت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان محمدناصر نیکبخت استاندار همدان، دوشنبه 16 مرداد‌ماه در «جشن نفس» در همدان، اظهار کرد: قبل از طرح تحول سلامت یک‌هزار میلیارد تومان به همدان وارد شد.
استاندار همدان افزود: 400 میلیارد تومان در زمینه خرید تجهیزات به همدان اختصاص یافت و یکصد میلیارد تومان یارانه سلامت بود که باید به همدان اختصاص می‌یافت که این امر محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه 500 میلیارد تومان هزینه ساخت و ساز و ایجاد زیرساخت‌ها شده است، بیان کرد: هزار و صد تخت بیمارستانی به بیمارستان‌ها یا اضافه شده یا در حال اضافه شدن است.
نیکبخت با اشاره به اینکه سه بیمارستان اکنون در آستانه افتتاح در استان است، افزود: یکی از دلایلی که مردم تمایل دارند آقای هاشمی به عنوان وزیر بهداشت به کار خود ادامه دهد به خاطر اجرای طرح تحول سلامت است.
وی در ادامه افزود: این مراسم اشک ما را جاری کرد، اما اقدام خانواده‌ها و از خودگذشتگی آنها باعث زنده ماندن دیگران شده است، سخت است کسی در آن لحظه رضایت دهد که اعضای عزیزش را اهدا کنند اما شما خانواده‌ها شادی روح درگذشتگان خود را تضمین کرده‌اید و او آمرزیده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ایران 27 هزار نفر منتظر عضو هستند و سالانه متاسفانه 3 هزار نفر مرگ مغزی اتفاق می‌افتاد که البته می‌شود جلوی این مرگ‌ها را گرفت و از طرفی دیگر در مقابل قضا و قدر تسلیم هستیم اما قرار نیست به استقبال مرگ برویم.
نیکبخت با بیان اینکه آمار تصادفات بالاست و بیشتر نیز مربوط به جوانان است و نباید به استقبال مرگ رفت، افزود: به هنگام مرگ مغزی می‌توان تصمیم بزرگی گرفت و اهدای عضو کرد.
وی با بیان اینکه مردم شریف، بزرگ و فرهنگساز همدان پیشقدم در اهداء عضو هستند و انتظاری جز این نیست اما واقعا اهداء عضو عزیزان سخت است، در ادامه خواستار تهیه کارت اهدای عضو از جمع حاضر شد.
استاندار همدان با تاکید به اینکه ایثار، دلدادگی، بشردوستی، نوع‌دوستی و سخاوت می‌خواهد که تن به اهدای عضو دهیم، افزود: به عنوان عضو کوچکی از استان به همه خانواده‌ها تعظیم می‌کنم و بدانید که شما به دیگران جان داده‌اید و خداوند جان آفرید و شما آن را حفظ کردید.
captcha