رشد 51 درصدی ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3621856
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

رشد 51 درصدی ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۵۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، الماس قبادی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته، 31 تیرماه در جمع خبرنگاران از افزایش 51 درصدی ورود گردشگران به استان خبر داد و اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال گذشته 606 گردشگر خارجی وارد استان شد که این آمار در سه ماهه نخست امسال به بیش از 925 نفر افزایش یافت.
وی افزود: تعداد گردشگران خارجی در دولت یازدهم و به‌ویژه پس از برجام بسیار مطلوب بوده است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه گردشگری از مهم‌ترین مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
قبادی بیان کرد: تلاش داریم تا با افزایش ظرفیت‌ هتلینگ و زیرساخت‌های گردشگری مانند ساخت مراکز اقامتی، هتل‌ها، واحدهای بوم‌گردی، اردوگاه‌های تفریحی و گردشگری و رستوران‌های سنتی به افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در سال 96 کمک کنیم.
وی به ظرفیت‌های این استان در حوزه گردشگری اشاره داشت و ابراز کرد: اقلیم چهار فصل، وجود آثار و اماکن تاریخ، وجود بافت عشایری استان و فرهنگ غنی مردم این استان سبب می‌شود شرایط مناسبی برای حضور گردشگران خارجی فراهم باشد.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد صنعت گردشگری را از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی و دارای ابعاد و کارکردهای چندگانه در اقتصاد برشمرد و تصریح کرد: گردشگری از یک سو موجب تقویت تعاملات فرهنگی، گسترش دانش عمومی تاریخی و بهبود تعاملات بین کشوری شده و از سوی دیگر، رونق اقتصادی و نهایتا اشتغال‌زایی قابل توجهی برجای می‌گذارد.
captcha