جاری شدن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه/وصیت نامه شهدا در اختیار جوانان قرار گیرد
کد خبر: 3621202
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

جاری شدن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه/وصیت نامه شهدا در اختیار جوانان قرار گیرد

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تمامی مسئولان باید فرهنگ ایثار و شجاعت رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی را به نسل‌های بعدی منتقل کنند و جمیع رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها باید در زمینه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، در اولین شب خاطره دفاع مقدس اظهار کرد: تمامی مسئولان استانی باید فرهنگ ایثار و شجاعت رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی را به نسل‌های بعدی منتقل کنند و جمیع رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها باید در زمینه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه همکاری کنند. 

وی، با بیان اینکه ما در حال حاضر جنگ به ظاهر فیزیکی نداریم، گفت: ولی محتاج فرهنگ دفاع مقدس هستیم و فرهنگ دفاع مقدس به هیچ و جه قابل تسخیر و فتح نیست فلذا همه  ما باید با این فرهنگ آشنا شویم.

حجتالاسلام آل هاشم، با بیان اینکه وصیت نامه شهدا باید در جامعه منتشر و به دست همه برسد، تصریح کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش و بنیاد حفظ و نشر آثار این وصیت نامه ها، خاطرات فرماندهان و ایثارگان و آزدگان در مدارس و دانشگاه ها منتشر شود.

امام جمعه تبریز، همچنین راهیان نور را بهترین راه برای انعکاس فداکاری های رزمندگان 8سال دفاع مقدس برای نسل جوان امروز دانست و گفت: در کنار این باید موزه های دفاع مقدس هم حمایت شوند تا این فرهنگ در سطح جامعه انعکاس پیدا کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حوزه هنری استان در کنار شب‌های خاطره دفاع مقدس، باید برنامه‌ای هم برای شب شعر دفاع مقدس تدارک ببیند و بیت امام جمعه نیز برای تقویت چنین برنامه هایی آمادگی های لازم را دارد. 

captcha