عدم آگاهی از معضلات قاچاق کالا عامل به وجود آمدن این پدیده شوم در جامعه است
کد خبر: 3616925
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

عدم آگاهی از معضلات قاچاق کالا عامل به وجود آمدن این پدیده شوم در جامعه است

گروه اجتماعی: سرپرست جهاددانشگاهی واحد کردستان با اشاره به اهمیت بسیار بالای فرهنگ سازی در زمینه کاهش قاچاق کالا عنوان کرد: عدم آگاهی قاچاق کالا و ضربات جبران ناپذیر آن به اقتصاد کشور باعث به وجود آمدن این پدیده شوم در جامعه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، سرپرست جهاددانشگاهی واحد کردستان  امروز، 18 تیرماه در نشست بررسی علل و پیامدهای فرهنگی -  اقتصادی قاچاق کالا در استان کردستان که به همت واحد اشتغال و فناوری جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع قاچاق کالا در نقاط مرزی استان کردستان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پدیده کولبری در یکسال اخیر جزء موضوعات ویژه‌ای بوده است، افزود: دراستای رفع معضلات مرزنشینان و جلوگیری از قاچاق کالا باید فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد کردستان با اشاره به اهمیت بسیار بالای فرهنگ سازی در زمینه کاهش قاچاق کالا عنوان کرد: عدم آگاهی از معضلات قاچاق کالا و ضربات جبران ناپذیر آن به اقتصاد کشور باعث به وجود آمدن این پدیده شوم در جامعه شده است.

وی با تأکید بر برگزاری نشست‌های کارشناسی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد: دیدگاه کارشناسان و بیان نظرات آنان در این زمینه می‌تواند راهگشای رفع این معضل در جامعه باشد.

سهراب‌نژاد بیان کرد: در راستای رفع معضل قاچاق باید تمام ادارت و دستگاه‌های اجرایی سطح استان کردستان با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند و راهکارهای مختلفی در این زمینه ارائه شود.

وی اعلام کرد: از بسترها، توانایی‌ها، نیروهای متخصص و کارشناس و دانش و بینش آنها در راستای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی جامعه بهره گرفته شود.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد کردستان ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی و بررسی طرح‌های علمی و آموزشی و پژوهشی انجام شده در سطح استان و کشور می تواند یاری‌گر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد.

سهراب‌نژاد با بیان اینکه پنج درصد کشفیات قاچاق کالا و ارز کشور مربوط به استان کردستان است، بیان کرد: با همکاری و مشارکت مسئولان استان کردستان می‌توان این میزان کشفیات را در استان کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی آمادگی خود را برای همکاری در زمینه کاهش قاچاق کالا اعلام می‌کند، یادآور شد: همه ادارات و نهادهای ذیربط استان موظفند در راستای کاهش معضل قاچاق با کمیسیون قاچاق کالا و ارز همکاری کنند و راهکارها و تدابیر علمی در این زمینه ارائه کنند.

captcha