جامعه اهل سنت انگیزه بالایی برای مشارکت در پیشرفت کشور دارد
کد خبر: 3616244
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

جامعه اهل سنت انگیزه بالایی برای مشارکت در پیشرفت کشور دارد

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان گفت: جامعه اهل سنت امروز انگیزه و روحیه بالایی برای خدمت‌رسانی، تأمین امنیت مرزها و نیز مشارکت در پیشرفت و آبادانی کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 16 تیرماه گفت: الله تعالی دو نعمت بزرگ «اختیار» و «مجاهده» را به انسان عنایت کرده است. «اختیار» به معنای آن است که خداوند انسان را خلق کرده و راه خیر و شر را به‌وسیله انبیا و کتاب‌های آسمانی برایش واضح گردانیده و در انتخاب این دو راه به انسان اختیار داده است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: انسان با اراده و اختیار خودش راه را انتخاب می‌کند و بر اساس همین انتخاب است که الله تعالی یا او را پاداش می‌دهد و یا اینکه مجازات می‌کند.
وی در ادامه عنوان کرد: حدود یک ماه به پایان کار دولت یازدهم مانده است؛ از مسئولین امر در این دولت، بخاطر زحمات و تلاش‌هایی که کردند تشکر می‌کنیم و امیدواریم نقاط ضعف در دولت دوازدهم رفع شود.
مولوی عبدالحمید با بیان اینکه امروز کشور شاهد وحدت چشمگیر شیعه و سنی است، افزود: جامعه اهل سنت امروز انگیزه و روحیه بالایی برای خدمت‌رسانی، تأمین امنیت مرزها و نیز مشارکت در پیشرفت و آبادانی کشور دارد.
وی بیان کرد: هیچ قوم، مذهب و گروهی در کشور از دیگران ایرانی‌تر نیست و همه اقوام، ادیان و مذاهب کشور از جمله اهل سنت به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند و همه تلاش خود را می‌کنند تا جلوی تجاوز دشمنان را به این سرزمین بگیرند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه بر ضرورت رعایت قوانین شرعی از سوی بانک‌ها تاکید کرد و افزود: بانک‌ها باید خود را ملزم به رعایت قوانین بانکداری اسلامی بدانند و اگر چنین کنند، یقیناً در این مسیر نصرت الله تعالی و حمایت‌های مردمی با آن‌ها خواهد بود.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است بانک‌هایی که تلاش کرده‌اند قوانین اسلامی را رعایت کنند و مطابق با شریعت اسلام حرکت کنند، بیش از دیگر بانک‌ها پیشرفت و ترقی کرده‌اند، چون یاری خدا شامل حال آنان می‌شود.
captcha