بیشترین روستاهای فاقد روحانی کاشمر در کوهسرخ
کد خبر: 3607032
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

بیشترین روستاهای فاقد روحانی کاشمر در کوهسرخ

گروه شهرستان‌ها: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر با بیان اینکه بیشترین روستاهایی که فاقد روحانی هستند، مربوط به بخش کوهسرخ می‌شود، گفت: در سال جاری اولویت اصلی ما برای تأمین مبلّغ از میان روحانیون بومی هست، چراکه روحانیون بومی به دلیل آشنایی بیشتر با فرهنگ منطقه، موفق‌تر عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام قاسم‌علی مجیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه سوره مبارکه حدید در تمامی مساجد، روستاها و ادارات توسط روحانیون تفسیر و آموزش داده می‌شود، افزود: در روز آخر ماه مبارک رمضان گواهینامه آموزشی صادر می‌شود.
مجیدی بیان کرد: در این ایام، برنامه‌های دیگری شامل تفسیر قرآن، بیان احکام و سخنرانی توسط مبلغان در مساجد انجام می‌شود.
وی با اشاره به وجود 150 نشست قرآنی هفتگی به صورت خودجوش و مردمی در ایام مختلف سال، اظهار کرد: این نشست‌های قرآنی در ایام ماه رمضان به صورت روزانه به جزء‌خوانی قرآن می‌پردازند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر با بیان اینکه به تمامی روستاهای فاقد مبلغ این شهرستان برای ایام ماه مبارک رمضان روحانی اعزام شده است، افزود: 120 روحانی در شهرستان کاشمر برنامه‌های ایام ماه رمضان را اجرا می‌کنند.
وی در همین خصوص بیان کرد: قبل از آغاز ماه مبارک رمضان، اطلاعات روستاهایی که متقاضی اعزام روحانی بودند، جمع‌آوری و روحانی اعزام شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر ادامه داد: روستاهایی که متقاضی اعزام مبلغ برای ماه مبارک رمضان بودند، ابتدا تقاضای خود را از طریق دهیار روستا به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اعلام کرده و این اداره نسبت به اعزام روحانی اقدام کرده است.
مجیدی همچنین با بیان اینکه بیشترین روستاهایی که فاقد روحانی هستند، مربوط به بخش کوهسرخ می‌شود، گفت: در سال جاری اولویت اصلی ما برای تأمین مبلّغ از میان روحانیون بومی هست، چراکه روحانیون بومی آشنایی بیشتری با فرهنگ منطقه دارند و موفق‌تر عمل خواهند کرد.
captcha