آغاز نخستين دوره ضيافت انديشه استادان مجتمع آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان
کد خبر: 3602281
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱

آغاز نخستين دوره ضيافت انديشه استادان مجتمع آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان

گروه معارف: نخستين دوره ضيافت استادان و اعضای هيئت علمی مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی رئيس دفتر استانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان امروز 1 خردادماه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نخستين دوره ضيافت استادان و اعضای هيئت علمی مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی رئيس دفتر استانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان امروز 1 خردادماه آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحسن شفيعی، رئيس دفتر استانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در نخستين روز دوره ضيافت انديشه كه در مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات رياست جمهوری، گفت: حضور ارزشمند مردم در روز 29 ارديبهشت و در دوازدهمين انتخابات رياست جمهوری، كه حقيقتا مايه سربلندی و عزت ملت ايران شد را تبريك عرض می‌كنم.

وی با اشاره به مواضع رسانه‌های خارجی در خصوص انتخابات رياست جمهوری در ايران، افزود: بنده در روزهای منتهی به انتخابات، مواضع رسانه‌های خارجی در خصوص انتخابات و مطالبی كه در اين خصوص درج مي‌كردند را مرور مي‌كردم و در اين رسانه‌ها دو نكته اساسی مطرح می‌شد؛ نخست اين نكته را القا مي‌كردند كه در مردم ايران ميل و شوقی برای حضور در انتخابات نيست و دوم اينكه، رييس جمهور از پيش تعيين شده است.


شفيعي تصريح كرد: انتخابات نشان داد كه هيچ‌يك از اين دو ادعای رسانه‌های خارجی درست نبود و اراده مردم بود كه سرنوشت انتخابات را تعيين كرد؛ اكنون نيز اميدوارم شاهد آغاز دور جديدی از كار و تلاش و خدمت در كشور باشيم، چرا كه خدمت به مردم، در شمار بهترين كارهاست.

رئيس دفتر استانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به برگزاری نخستين دوره ضيافت انديشه در مجتمع آموزش عالي جهاد دانشگاهی خوزستان، گفت: بسياری از استادان و مدرسان دانشگاه‌ها، در بسياری موارد به دليل مشغله‌های علمی، كمتر فرصت مي‌كنند كه در خصوص مسائل روز و نيازهای جامعه و دانشجويان، بررسی و هم‌فكری داشته باشند و به همين دليل گاهی احساس می‌كنيم كه دانشجويان، جلوتر از ما حركت می‌کنند. فرصت‌های مانند طرح ضيافت انديشه اين شرايط را فراهم مي‌كند كه استادان دور هم جمع شوند و در خصوص بسياری مسايل هم‌فكری و هم‌انديشی كنند.

وی افزود: طرح ضيافت انديشه در ابتدا نظام‌مند نبود و حتي در اجرای آن نيز مخالفت‌هايی وجود داشت، اما اكنون نظام‌نامه‌ها و شيوه‌نامه‌های ضيافت انديشه تدوين و كار به صورت يكسان در كشور در حال انجام است. استاداني كه در اين دوره حضور می‌يابند نيز مورد تاييد يك مرجع مركزی و دارای شايستگي‌ها و صلاحيت‌های لازم هستند. با توجه به استادان بسيار خوبی كه براي ضيافت انديشه در دانشگاه‌ها اعزام مي‌شوند، اكنون طرح در سياسي‌ترين دانشگاه‌ها نيز پذيرفته شده است و اعضای هيئت علمي از آن استقبال مي‌كنند.

شفيعي تاكيد كرد: ماموريت اجراي دوره ضيافت انديشه در دانشگاه‌ها بر عهده معاونت آموزشي و وظيفه پشتيباني نرم‌افزاري نيز بر عهده نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌‌ها است. گواهي اين دوره نيز در مستندات ماده يك ارتقا، پذيرفته شده و غيرقابل مناقشه است.

رئيس دفتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي خوزستان ضمن تبريك بابت برگزاري نخستين دوره ضيافت انديشه استادان در مجتمع آموزش عالي جهاد دانشگاهي خوزستان، اظهار كرد: طبيعي است كه در مجموعه جهاد دانشگاهي بايد شاهد اتفاقات متفاوتي باشيم و عنوان «جهاد»، مسئوليت مضاعفي را ايجاد مي‌كند و قطعا با حضور همه افرادي كه امروز در اين نشست حضور دارند، اين اتفاق دور از دسترس نيست.


سيدعليرضا علوی، سرپرست سازمان جهاددانشگاهي خوزستان نيز در ابتداي اين نشست با اشاره به حضور پرشور ملت ايران در انتخابات رياست جمهوري، گفت: خدا را شاكريم كه انتخابات به خوبي برگزار شد و پيروزي ملت ايران را تبريك مي‌گوييم و اميدواريم دولت تدبير و اميد نيز در دوره جديد و در چهارچوب اهداف تعيين شده، موفق و پيروز باشد.

وي با اشاره به ديدارهاي جهادگران جهاد دانشگاهي با مقام معظم رهبري، افزود: مطالبات مقام معظم رهبري از جهاد دانشگاهي در دو محور است؛ نخست اينكه همچنان جهادي بمانيد و دوم اينكه، كارهاي گزين انجام دهيد. خاستگاه جهاد دانشگاهي در همه ادوار، فرهنگي بوده و در ادوار مختلف، نيروها از عرصه فرهنگ و هنر و انديشه وارد جهاد دانشگاهي شده‌اند. جهاد دانشگاهي نيز در طول نزديك به چهار دهه فعاليت، تلاش كرده رويكرد فرهنگي را حفظ كند و دستاوردهاي خوبي نيز داشته است.

علوي تصريح كرد: اعضاي هيات علمي و استادان حاضر در مجتمع آموزش عالي جهاد دانشگاهي خوزستان فعاليت‌هاي علمي و تحقيقاتي خوبي دارند و از نظر علمي نيز خروجي قابل قبولي داريم و علاقمندي به مسايل فرهنگي نيز بسيار است، ولي تاكنون اين توفيق حاصل نشده كه استادان اين مجتمع در چنين دوره‌اي شركت كنند. ضيافت انديشه با دو هدف بازخواني فرهنگي و بحث ارتقاء استادان برگزار مي‌شود كه قطعا هدف نخست، در اولويت است.

وي با اشاره به حضور حجت‌الاسلام و المسلمين حسين‌زاده به عنوان مدرس اين دوره، تاكيد كرد: ايشان از خوش‌نام‌ترين افراد حاضر در گروه فلسفه و معارف دانشگاه شهيد چمران اهواز است و به عنوان نخستين دوره، مدرس بسيار خوبي اعزام شده است و از نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان نيز به دليل همكاري در برگزاري اين دوره تشكر مي‌كنم.

یادآور می شود، نخستين دوره ضيافت انديشه استادان و اعضاي هيات علمي مجتمع آموزش عالي جهاد دانشگاهي خوزستان از امروز آغاز و تا چهارشنبه سوم خرداد ادامه مي‌يابد.

captcha