25 خرداد؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در ششمین جشنواره بین‌المللی «فیلم شهر»
کد خبر: 3598763
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

25 خرداد؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در ششمین جشنواره بین‌المللی «فیلم شهر»

گروه هنر: آخرین مهلت برای ثبت نام ارسال آثار به منظور شرکت در ششمین جشنواره بین‌المللی «فیلم شهر» که مردادماه برگزار خواهد شد، 25 خرداد سال جاری تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره بین‌المللی «فیلم شهر»، این دوره از جشنواره در نیمه اول مردادماه ۹۶ برگزار خواهد شد و مهلت ثبت‌نام آثار تا ۲۵ خردادماه از طریق سایت جشنواره به نشانی اینترنتی www.urbanfilmfest.org تعیین شده است.

البته قرار بود دوره ششم این جشنواره ابتدای خردادماه جاری برگزار شود اما به دلیل برگزاری انتخابات و پس از هماهنگی با سازمان سینمایی، این جشنواره بین‌المللی به مردادماه جاری موکول شد.

براین اساس مؤسسه تصویر شهر با هدف نمایش آثار داخلی و خارجی با محوریت نقش شهر در زندگی انسان و پاسداشت تلاش سینماگران و همچنین ترویج اخلاق، مهربانی و همدلی در آثار سینمایی و تصویری، ششمین جشنواره بینالمللی «فیلم شهر» را در چهار بخش مسابقه سینمای ایران، مسابقه سینمای بین‌الملل، محله و جنبی در مردادماه ۱۳۹۶در  شهر تهران برگزار می‌کند.

در بخش مسابقه سینمای ایران که شامل آثار داستانی، مستند و پویانمایی است موضوعاتی همچون اشاعه حقوق و اخلاق شهروندی،به  تصویر کشیدن تغییرات فرهنگی نامطلوب و آسیب‌های ناشی از آن، تحکیم بنیان خانواده و بیان جنبه‌های مثبت افزایش جمعیت، توجه به نقش خاطرات در هویت‌بخشی شهری، توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی (زندگی، معماری و آداب و سنن شهری)،انعکاس رویکردها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در زندگی شهری، توجه به حفظ و احیای محیط زیست در زندگی شهری، مشارکت جمعی در راستای حل مشکلات اجتماعی، توجه به آسیب‌های اجتماعی و نقد تصویری، آثار مرتبط با پایتخت ایران با محوریت تهران‌شناسی و تهران‌نگاری مورد نظر است.

در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل که هدف از برگزاری آن شناسایی آثار خلاق و تأثیرگذار سینمای جهان در حوزه شهر و ایجاد فضایی برای تبادل تجربه‌ها و ایده‌ها میان شهرهای جهان است، شاهد برگزاری برنامه‌هایی همچون مسابقه بین‌الملل، نمایش‌های ویژه و همچنین کارگاه‌های تخصصی خواهیم بود.

در بخش محله جشنواره، ثبت آثار خلاقانه و فیلم‌های زیبا و تأثیرگذار از زوایای مختلف شهرهای ایران در دو بخش مسابقه و ویژه ملاک نظر است که در دو بخش موبایلی و مستند برگزار خواهد شد و  به منظور حمایت از شرکت‌کنندگان، علاوه بر اهدای جایزه، برگزیدگان و استعدادهای درخشان این بخش از جشنواره، در کارگاه‌های آموزش حرفه‌ای فیلمسازی کوتاه که در مؤسسه «تصویر شهر» و توسط سینماگران شاخص برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.

آخرین بخش از این جشنواره جنبی است که به شکل غیررقابتی برگزار می‌شود و در اصل فرصتی است برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان داخلی و خارجی و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلمسازان که شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌های تخصصی و... است.

شرایط عمومی برای شرکت در این جشنواره به قرار زیر است:

ـ آخرین مهلت ثبت‌نام و تحویل آثار 25 خرداد منظور شده است.

ـ تاریخ تولید آثار جهت شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره از نیمه دوم سال ۱۳۹۳ است که در پنجمین جشنواره «فیلم شهر» شرکت نکرده باشند.

ـ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی برای متقاضیان وجود ندارد.

ـ نسخه بازبینی هیئت انتخاب به صورتDVD ، به همراه فرم کامل شده که قبلاً به صورت اینترنتی ثبت و کد رهگیری دریافت نموده‌اند در تاریخ مقرر به دبیرخانه تحویل شود.

ـ یک قطعه عکس صحنه (نمای فیلم) با کیفیت ۱۰۰۰*۱۵۰۰ پیکسل و عکس کارگردان با کیفیت ۳۰۰*۲۵۰ پیکسل در هنگام ثبت‌نام باید بارگذاری شود.

ـ کد رهگیری، نام فیلم، نام فیلمساز و مدت زمان فیلم و شماره تلفن کارگردان به طور کامل بر روی نسخه ارائه شده، درج شود.

ـ پس از راه‌یابی آثار به جشنواره، امکان خارج کردن آن از برنامه وجود ندارد.

ـ حداکثر یک هفته پس از اعلام اسامی منتخبان، اصل آثار باید به دفتر جشنواره ارائه شوند.

تلفن دبیرخانه ششمین جشنواره «فیلم شهر» برای تماس‌های ضروری و پرسش های احتمالی ۲۳۱۶۱۶۹-۲۳۱۶۱۵۸ است.

نشانی وب سایت جشنواره www.urbanfilmfest.org است و نشانی پست الکترونیک نیز  info@urbanfilmfest.org عنوان شده است.

نشانی دبیرخانه برای ارسال مرسولات پستی به شرح زیر است:

تهران، خیابان ولی عصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی یک، کد پستی۱۹۹۵۶۱۴۳۳۴، دبیرخانه جشنواره بین‌المللی «فیلم شهر».

captcha