برنامه ویژه کنیا برای تقویت گردشگری حلال
کد خبر: 3594523
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

برنامه ویژه کنیا برای تقویت گردشگری حلال

گروه بین‌الملل: دولت کنیا یک برنامه با عنوان توریسم و گردشگری حلال را که از ابتدا تا انتها بر اساس موازین شرع اسلامی عمل می‌کند، با هدف تقویت این نوع صنعت به مرحله اجرا می‌گذارد.

برنامه ویژه کنیا برای تقویت گردشگری حلال
رايزني فرهنگي ايران در كنيا در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: دولت کنیا تصمیم گرفته است که یک برنامه با عنوان توریسم و گردشگری حلال را که از ابتدا تا انتها بر اساس موازین شرع اسلامی عمل می‌کند، به مرحله اجرا بگذارد.
هدف از این طرح جذب گردشگران مسلمان بیشتر و ایجاد انگیزه در جوامع اسلامی برای انتخاب این کشور به عنوان یک هدف توریستی و گردشگری است و کنیا قصد دارد در انجام این امر منحصر به فرد باشد.
وزیر توریسم و گردشگری کنیا گفت: دولت در توسعه تور حلال همه جوانب به ویژه چارچوب قانونی و نهادهای اجرایی آن را مورد مطالعه قرار داده و در نظر گرفته است.
وی افزود: در ابتدای شروع به کار دولت اقدامات قانونی و نهادهای اجرایی این برنامه تعریف نشده بود و به همین دلیل ما سالانه بخش اعظم توریست‌های خود را از دست می‌دادیم لکن اکنون به منظور جذب بیشتر توریست به ویژه از کشورهای عربی از مؤسسات بخش خصوصی و کلیدی در این کار خواسته‌ایم با ارائه آموزش‌های لازم، تأسیس هتل‌های اسلامی با استخرهای جداگانه برای مردان و زنان، فراهم‌کردن امکان اقامه نماز و مسجد و غذاهای حلال، منع رفتارهای غیر اسلامی، منع استفاده از الکل و مشروبات غیر حلال این امکان را برای جذب توریست از سراسر جهان فراهم کنیم.
captcha