تفاهم‌‌نامه همکاری بین اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان و حوزه علمیه قم
کد خبر: 3591349
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

تفاهم‌‌نامه همکاری بین اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان و حوزه علمیه قم

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی اصفهان، تفاهم‌نامه‌ای با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان منعقد کرد که هم اکنون در مرحله اجرایی است.

حسین خاکساری‌هرندی، مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی-مردمی اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت:  اتحادیه مؤسسات قرآنی به‌عنوان یک پل ارتباطی بین منبع غنی آموزشی(سازمان تبلیغات اسلامی) و مؤسسات و مراکز قرآنی قرار گرفته است.
وی با اشاره به موضوعات مورد تفاهم بین دو نهاد بیان کرد: اتحادیه مؤسسات قرآنی با نهادها و مراکز مختلفی در جهت توان‌افزایی و بهره‌مندی از آموزش‌های آنان ارتباط دارد که این تفاهم‌نامه نیز در راستای ارتباطات آموزشی و اعزام مبلغ صورت گرفت.
خاکساری‌هرندی بیان کرد: مفاد این تفاهم نامه شامل همکاری در جهت اعزام مبلغان متخصص به مؤسسات و مراکز آموزشی تحت پوشش آنان، همکاری در معرفی اساتید و مشاوره در خصوص آموزش زبان عربی در مؤسسات و مراکز قرآنی، همکاری در خصوص اعزام مبلغ کودک و اجراء توسط روحانیون آشنا به طرح کودک(طرح راستگو) با همکاری ویژه با مراکز آموزشی مؤسسات از قبیل مهد کودک و مدارس قرآنی است.
وی به دیگر مفاد این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود:  همکاری در خصوص برگزاری دوره های ویژه آموزش و تربیت مربی در همه حوزه‌ها به‌ویژه در زمینه فرق و ادیان و فرقه‌های نوظهور و اعطای گواهی نامه مشترک در این زمینه، همکاری در تامین اساتید و کمک در خصوص مراکز مشاوره و ابسته به مؤسسات قرآنی و گسترش رفتار قرآنی از دیگر این موارد است که بین دو طرف به تفاهم رسید.
خاکساری‌هرندی تصریح کرد: اتحادیه مؤسسات قرآنی نیز تعهد شد که هماهنگی با مؤسسات قرآنی در جهت بهره‌مندی از موارد مطرح شده، ارتباط مستقیم با دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و همچنین مؤسسات قرآنی به عنوان حلقه واسط را داشته باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به زودی در مرحله اجرایی شدن قرار خواهد گرفت که امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.
captcha