تدابیر آتش‌نشانی اراک در شب چهارشنبه آخر سال
کد خبر: 3584256
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

تدابیر آتش‌نشانی اراک در شب چهارشنبه آخر سال

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: نیروهای آتش نشان در 11 ایستگاه با 180 نیروی عملیاتی و 20 نیروی ستادی در سطح مناطق پنجگانه شهر اراک فعالیت داشته و در قالب تیم‌های ثابت و گشت‌های سیار آماده امدادرسانی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک، مسعود آقازیارتی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در رابطه با تدابیر اتخاذ شده برای شب چهارشنبه آخر سال گفت: این سازمان مانند هر سال برای مقابله با حوادث احتمالی شب چهارشنبه آخر سال، تدابیر ایمنی اندیشیده و تمام ایستگاه‌های خود را به حالت آماده باش درآورده است. 
وی اظهار کرد: خودروهای آتش‌نشانی همزمان با برگزاری شب چهارشنبه آخر سال در بیش از 10 نقطه پُرخطر و پُرترافیک سطح شهر اراک مستقر خواهند شد و دو دستگاه موتورسیکلت آتش‌نشان نیز در سطح شهر گشت زنی می‌کنند. 
آقازیارتی گفت: با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، طرح‌های اطلاع رسانی در سطح شهر نصب شده تا آگاهی لازم درباره مراسم چهارشنبه سوری و خطرات احتمالی آن به شهروندان ارائه شود.  
وی با اشاره به اینکه سال گذشته خسارات و تلفات جانی در چهارشنبه آخر سال به سازمان آتش نشانی گزارش نشد، به شهروندان توصیه کرد: این جشن باستانی را به روش سنتی اجرا و از حادثه آفرینی برای خود و دیگران خودداری کنند.  
آقازیارتی گفت: شهروندان در استفاده از آتش‌های کوچک و به ظاهر کم خطر نیز موارد ایمنی را رعایت و از ریختن مواد مشتعل کننده روی آن جلوگیری کنند.  
آقازیارتی در ادامه تصریح کرد: نیروهای آتش نشان در 11 ایستگاه با 180 نیروی عملیاتی و 20 نیروی ستادی در سطح مناطق پنجگانه شهر اراک فعالیت داشته و در قالب تیم‌های ثابت و گشت‌های سیار در مناطق حساس، پمپ‌بنزین‌ها، مناطق حاشیه شهر و مراکز تفریحی آماده امدادرسانی هستند. 
این مقام مسئول در پایان به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث در شب چهارشنبه آخر سال، اقدامات پیشگیرانه را رعایت و از تماشا کردن و حضور در مراسم خطرناک، خودداری کنند.
captcha