هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی اقدامات سلبی پلیس را کمتر می‌کند
کد خبر: 3584153
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
آزادی:

هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی اقدامات سلبی پلیس را کمتر می‌کند

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: هماهنگی حداکثری بین دستگاه‌های فعال در حوزه دین و فرهنگ، اقدامات سلبی پلیس در زمینه جرایم را کمتر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، سرهنگ علی آزادی، فرمانده انتظامی استان زنجان، صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه در نشست خبری خود، اظهار کرد: نقش آموزه‌های دینی در پیشگیری از جرایم بر کسی پوشیده نیست و نمونه بارز آن پایین آمدن آمار ارتکاب به جرم در ماه مبارک رمضان است که این مساله به دلیل پای‌بندی عمومی مردم به اعمال و مناسک این ماه، به خوبی مشهود است.

آزادی با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی دستگاه‌های متعددی در سطح جامعه دخیل هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه اهتمام به آموزه‌های دینی از مولفه‌های مهم در پیشگیری از ارتکاب به جرم است، گفت: نیروی انتظامی با نهادهای فعال در حوزه دین و فرهنگ ارتباط تنگاتنگی دارد که از جمله آن می‌توان به هیئت امنای مساجد، ائمه جماعات، اداراتی از قبیل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مساجد و پایگاه‌های بسیج اشاره کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با تاکید بر اهتمام نیروی انتظامی استان زنجان در برگزاری برنامه‌های دینی و فرهنگی گفت: یکی از اولویت‌های ما برگزاری برنامه‌های قرآنی است و با بهره‌برداری از دارالقرآن نیروی انتظامی، روبه‌روی شهرک پونک زنجان، علاوه بر امکان استفاده کارکنان و خانواده‌های این نیرو، عموم مردم نیز می‌توانند از برنامه‌های این دارالقرآن استفاده کنند.

آزادی با اشاره به اینکه رعایت اخلاق در فضای مجازی نیز باید همانند فضای واقعی، مورد توجه افراد قرار گیرد، تصریح کرد: پلیس فتا در حوزه فضای مجازی نیز با جدیت تخلفات را رصد کرده و به شکایت مطرح شده در این حوزه رسیدگی می‌کند و متخلفان باید بدانند که تخلف آنها از دید پلیس مخفی نخواهد ماند.

فرمانده انتظامی استان زنجان تاکید کرد: مهمترین جرایمی که در فضای مجازی و در سطح استان پیگیری شده، پرونده‌های مربوط به هتک حیثیت و نشر اکاذیب بود که در این رابطه ۱۰۸ مورد پرونده تشکیل و متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند.

آزادی با اشاره به اینکه قمار و شرط‌بندی از موارد نهی شده در دین است و این مساله در فضای مجازی نیز باید مورد توجه کاربران باشد، تصریح کرد: یکی از شبکه‌های قمار و شرط‌بندی که علاوه بر زنجان در استان‌های فارس و تهران فعالیت داشتند، شناسایی و با گردانندگان آن برخورد قانونی شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان زنجان جزو استان‌های امن به‌شمار می‌‌آید، گفت: با این حال نزاع و درگیری بیشترین جرائم در استان است که حاکی از کاهش آستانه تحمل از سوی همشهریان است. به طوری که امسال بیش از ۱۴ هزار نزاع به ثبت رسیده است که این رقم شایسته استان زنجان نیست و باید کارشناسان این موضوع را بررسی کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان بار دیگر توجه به آموزه‌های دینی را در جلوگیری از بروز نزاع و جرم مهم بر شمرد و با اشاره به آیه 153 از سوراه مبارکه بقره که در آن خدای متعال صبر را مقدم بر نماز عنوان کرده است گفت: در این آیه شریفه می‌خوانیم: «یَا ایُّهَاالَّذینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلوةِ اِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ» و با توجه به این دستورات متعالی می‌توان جامعه‌ای سالم و با نشاط را در کنار هم به ارمغان آورد.

captcha