30 درصد شهدای سیستان‌ و بلوچستان اهل سنت هستند
کد خبر: 3584150
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

30 درصد شهدای سیستان‌ و بلوچستان اهل سنت هستند

گروه فرهنگی: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان وبلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان 2 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، 600 شهید ما یعنی 30 درصد از مجموع شهدا، از میان برادران اهل سنت هستند.

عباس پالاش، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: استان سیستان و بلوچستان 2 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، 600 شهید ما یعنی 30 درصد از مجموع شهدا، از میان برادران اهل سنت هستند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: همچنین از استان سیستان و بلوچستان 9 شهید در راه دفاع از کیان اسلام و حراست از حرم حضرت زینب(س) به مقام شهادت نائل آمده‌اند که 2 نفر آنان، اهل سنت هستند.
وی با بیان اینکه حضور شهدای شیعه و سنی در استان نمودی از وحدت است، اظهار کرد: جنگی که امروز تکفیری‌ها به‌راه انداخته‌اند، تنها برای شیعه نیست، بلکه کل اسلام را تهدید می‌کند و شهادت رزمندگان اهل سنت در کنار برادران شیعه آنان این حقیقت را بیان می‌کند.
پالاش بیان کرد: در جریان مبارزه با تکفیری‌ها، مسلمانان اعم از شیعه و سنی نشان دادند که اهل بصیرت هستند و فریب این بازی‌های آمریکا را نمی خورند؛ جوانان مسلمان ما به‌خوبی می‌دانند که هدف اصلی دشمن، تضعیف حرکت مقاومت اسلامی است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همچنین با اشاره به اینکه 329 گلزار شهدا در استان وجود دارد، افزود: 98 درصد قبور شهدا ساماندهی شده و مابقی نیز بزودی انجام می‌گیرد.
captcha