برخی از تولیدات فرهنگی بر علیه ارزش‌های دینی هستند/ ماد‌ی‌گرايی؛ مهم‌ترين تهديد پيش‌روی جامعه
کد خبر: 3582406
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
كوشكی:

برخی از تولیدات فرهنگی بر علیه ارزش‌های دینی هستند/ ماد‌ی‌گرايی؛ مهم‌ترين تهديد پيش‌روی جامعه

گروه اجتماعی: معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس از عدم بی‌توجهی‌ها به عرصه فرهنگ انتقاد كرد و گفت: متأسفانه امروز شاهدیم برخی از تولیدات فرهنگی رسماً بر علیه ارزش‌های دینی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سعید كوشكی، معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس امروز، 19 اسفندماه در نشست فصلی بسیج ادارات این استان با یادآوری اینكه هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه فرهنگ اسلامی گفت: متأسفانه امروز شاهدیم برخی از تولیدات فرهنگی رسماً بر علیه ارزش‌های دینی هستند در حالی كه باید مفاهیم دینی را به‌عنوان یک محصول گرانمایه به خوراک قابل فهم و درک برای مردم تبدیل کنیم.

وی با تأكید بر اهمیت توجه به فرائض و احكام دینی، نماز را سد محكمی در برابر دشمنی‌ها، خطرات و پلیدی‌های دشمنان دانست و با تصریح اینكه در جامعه‌ای که اهتمام به نماز کم باشد انسان در معرض خطرات بیشتری قرار می‌گیرد، افزود: بسیاری از معضلات فرهنگی در جامعه به دلیل جدی نگرفتن بحث نماز است.

كوشكی، فرهنگ دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: در دوران دفاع مقدس آن رزمنده‌ای که به موقع نماز اقامه می‌كرد، پیش‌رو بود و در مقابل سختی‌ها ایستادگی می‌کرد و امروز نیز اگر کسی شعار شهادت‌طلبی می‌دهد باید بداند والاترین و بهترین مسیر برای دستیابی به شهادت ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس، ضمن برشمردن آیاتی از قرآن كریم اظهار كرد: در آیات قرآن می‌خوانیم که بهشتیان از جهنمیان دلایل جهنمی شدن را می‌پرسند و جهنمیان پاسخ می‌دهند ما نمازگزار و اهل صدقه نبودیم، با اهل باطل نشستیم و به قیامت باور نداشتیم.
كوشكی باز هم اهمیت اقامه نماز را یادآور شد و گفت: متأسفانه دیده شده در برخی از ادارات نظام جمهوری اسلامی ایران برای اقامه نماز بهانه می‌آورند در حالی كه اگر انسان اهل نماز نباشد و از خدا نترسد باعث ایجاد نارضایتی در جامعه می‌شود، مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند اما بی عدالتی و کم کاری را تحمل نمی‌کنند.

معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس تأكید كرد: مدیری که ادعای مدیریت در جامعه اسلامی دارد یکی از مکان‌هایی که باید به خوبی در آن دیده شود در صف نماز است ضمن اینكه كسانی که در ادارات اهل نماز هستند پشتیبان و یاور ولایت فقیه خواهند بود.

وی با بیان اینکه قوای مجریه، مقننه و قضائیه باید یاور ولایت فقیه باشند، گفت: هیچ شخصی در کشور بیشتر از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سختی و رنج را تحمل نمی‌کند، ایشان در مقابل طوفان حوادث استکبار جهانی بر علیه ملت ایران ایستاده‌اند.

كوشكی با تصریح اینكه اگر فتنه و فتنه‌گران مجال پیدا کنند باعث ایجاد آشوب در کشور می‌شوند، گفت: این تصور که برخی فکر کنند هم می‌شود ولایت را قبول کرد و هم دلداده سران فتنه و حامیان آنان بود، یک خیال خام است.

معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس در ادامه با بیان اینکه کارمندان در ساعات اداری مانند خانواده مدیران هستند، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در اداراتی که مدیران آن‌ها به مسئله اقامه نماز اهتمام داشته‌اند، کمترین میزان نارضایتی مردم مشاهده می‌شود.
كوشكی همچنین خطاب به فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات استان فارس گفت: اهل نماز بودن، امرکننده به نماز بودن، خدمت‌رسانی به مردم، بصیرت انقلابی و احیاکننده امر به معروف و نهی از منکر در محیط ادارات، مهم‌ترین شاخصه‌های کارمندان بسیجی است.
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس، بهترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر در ادارات را جلوگیری از ایجاد نارضایتی در جامعه دانست و گفت: کسانی که از بیت‌المال حقوق می‌گیرند و مردم را ناراحت می‌کنند یا سکولار و یا لائیک هستند.

وی در ادامه سخنان خود، مادی‌گرایی و فساد اخلاقی را مهم‌ترین تهدیدهای پیش روی جامعه امروز كشور دانست و گفت: زمانی که اعتقاد به قیامت کم شود مادی‌گرایی حاکم می‌شود و برای جامعه آسیب ایجاد می‌کند.
كوشكی با بیان اینکه دشمن بنا نیست دست از سر ما بردارد، گفت: اگر انسان برای دین خدا قیام کرد باید هزینه بپردازد، طِی دو - سه سال گذشته به عینه مشاهده کردیم این تصور خام که ارتباط با سران استکبار جهانی تهدیدها را کم می‌کند اشتباه است.

captcha