تحقق آرزوی دیرین شهید زجاجی در عملیات خیبر + آلبوم تصاویر
کد خبر: 3580208
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
به مناسبت سالروز شهادت شهید زجاجی؛

تحقق آرزوی دیرین شهید زجاجی در عملیات خیبر + آلبوم تصاویر

گروه جهاد و حماسه: سردار سرافراز اسلام شهید «اکبر زجاجی»، قائم مقام لشکر 27 محمد رسول الله(ص) در سال 1362 در چنین روزی پس از سال‌ها مجاهدت و مبارزه با رژیم طاغوت و دشمنان متجاوز در حین عملیات خیبر در اثر اصابت ترکش خمپاره به آرزوی دیرینش رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سردار شهید اکبر زجاجی، قائم مقام لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص)، در روز ۴ خرداد سال ۱۳۳۸ در شهر کاشان چشم به جهان گشود؛ وی در هفت سالگی راهی مدرسه شد و پس از طی دوران راهنمایی و متوسطه در هنرستان نساجی کاشان به ادامه تحصیل پرداخت.

شهید زجاجی پس از پایان این دوران وارد انستیتو تکنولوژی اصفهان شد، وی از ابتدای دوران تحصیل با مسائل سیاسی و مبارزه عجین شد و پس از مدتی فعالیت‌های سیاسی خود را رسماً آغاز کرد. وی پس از گذشت مدتی دانشگاه را رها و به کاشان بازگشت تا علیه رژیم شاهنشاهی فعالیت کند.

در طول مبارزه خود چندین بار با مأموران ساواک درگیر و زخمی شد؛ در آن دوران یک گروه کوهنوردی به نام صیام تشکیل داد که در پوشش فعالیت‌های ورزشی به مسائل سیاسی و مذهبی می‌پرداختند. در مهر ماه سال ۱۳۵۹ با آغاز حمله کشور عراق به ایران، اکبر به عنوان نیروی داوطلب با گروه شهید چمران راهی جبهه‌های جنوب شد و مدتی بعد در خرمشهر به نبرد پرداخت و پس از اشغال آنجا توسط عراق در آبادان و سوسنگرد نبرد خود را ادامه داد.

پس از آن راهی کردستان شد و به خاطر تجربیات مهمی که در جبهه‌های جنوب به‌دست آورده بود با استفاده از هوش و استعداد نظامی خود مسئولیت یکی از محورهای عملیاتی در مریوان را برعهده گرفت، پس از گذشت مدتی همزمان با شروع عملیات‌های مهم و گسترده در جنوب، شهید زجاجی نیز به آنجا رفت و در عملیات فتح‌المبین به عنوان مسئول اطلاعات و عملیات و در عملیات رمضان به عنوان فرمانده گردان در لشکر محمد رسول الله(ص) خدمت کرد.

وی در مهر ماه سال ۱۳۶۱ وارد سپاه شد و پس از گذشت یک ماه از عضویتش در سپاه به‌عنوان جانشین معاون عملیاتی لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) انتخاب شد. در مرداد ماه سال ۱۳۶۲ نیز به خاطر رشادت و لیاقت به عنوان قائم مقام لشکر معرفی شد و تا آخرین لحظات زندگی‌اش در این مسئولیت باقی ماند، شهید زجاجی سرانجام پس از ماه‌ها تلاش و مجاهدت در جبهه‌ها در روز ۱۴ اسفند سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون در عملیات خیبر بر اثر اصابت ترکش خمپاره به آرزوی دیرین خود رسید و به یاران شهیدش پیوست.

در ادامه عکس‌های دوران کودکی، نوجوانی و جوانی این شهید والامقام را می‌بینیم؛


captcha