سرچشمه‌های قاچاق کالا و ارز خشکانده شود
کد خبر: 3573048
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
امینی:

سرچشمه‌های قاچاق کالا و ارز خشکانده شود

گروه اجتماعی: نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگی برای مقابله با پدیده قاچاق کالا گفت: برای مقابله با این پدیده شوم اقتصادی باید سرچشمه‌ها را خشک کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، سلام امینی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست راهکارهای مقابله با پدیده قاچاق استان اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز برای اقتصاد داخلی یک تهدید جدی است و ما باید جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و باید از ظرفیت‌های مقابله با قاچاق کالا به نحو مناسب‌تری استفاده شود.
وی با بیان اینکه قاچاق تحت تأثیر بیکاری در جامعه شکل می‌گیرد که باید به این موضوع که در حال افزایش نیز هست توجه بیشتری شود و نیازمند تلاش همگانی است، افزود: نقش مردم در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز که اقتصاد، تولید و اشتغال کشور را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌کند، بسیار تأثیرگذار است.
امینی تصریح کرد: قاچاق کالا و ارز یکی از معضلات اساسی اقتصاد کشور است، لذا تدوین سیاست‌های فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش‌ازپیش ضروری است و با تکیه‌ بر هماهنگی و هم‌افزایی ظرفیت‌های ملی دستگاه‌های عضو ستاد و کارگروه‌های تخصصی و نقش پررنگ مردم می‌توان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز موفق شد.
بر اساس این گزارش، سرهنگ «جلال میرزابیگی» رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: این پدیده شوم باید در جامعه ریشه‌کن شود و نیروی انتظامی با راه‌اندازی یگان حفاظت تعزیرات حکومتی در استان مصمم به برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا و ارز است.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط در اجرای برنامه و اهداف این یگان با تعزیرات حکومتی همکاری و تعامل خواهد داشت، افزود: با قطعیت در حوزه‌هایی که مربوط به اداره تعزیرات حکومتی است برخورد خواهد شد و در اولویت اول برخورد با شبکه‌های سازمان‌یافته قاچاق کالا و ارز است.  
میرزابیگی با تأکید بر اینکه برخورد با قاچاقچیان حرفه‌ای نیز در دستور کار است، تصریح کرد: در اجرای قانون تعزیرات حکومتی در مقابله با گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و عدم اجرای ضوابط قیمت گزاری و ... به ‌صورت جدی این یگان همراه و همگام به‌عنوان ضابط در کنار تعزیرات حکومتی خواهد بود.
captcha