آیین اختتامیه جشنواره‌های ققنوس در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 3571392
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

آیین اختتامیه جشنواره‌های ققنوس در ارومیه برگزار شد

گروه اجتماعی: آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری ققنوس به همت بسیج دانشجویی استان و با حضور مسئولان، اساتید علمی و فرهنگی و قشر دانشجو در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، صبح امروز  18 بهمن ماه، آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری ققنوس و چهاردهمین دوره جشنواره دانشجویی روشنای علم در سالن همایشات دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با حضور چشم‌گیر دانشجویان و صاحب نظران علمی برگزار شد.
مهدی خواجه دبیر جشنواره فرهنگی و هنری ققنوس در این زمینه گفت:  این جشنواره در قالب‌های شعر،ادبیات، موسیقی، فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی، کاریکاتور و مقاله با رشد کیفی چشمگیر، با حضور رقابتی دو بخش خواهران و برادران برگزار گردید.
در این مراسم پرشور که هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر برگزار گردید، هادی گودرزی دانشور و محقق در خصوص پیشرفت علمی و استکبار‌ستیزی بیان کرد: سخنان امام خمینی (ره) باید باز‌خوانی و بازنگری گردد چرا که امام با آینده نگری خود نکاتی را بیان کرده اند که مصداقش امروزه به وضوح قابل رویت است.
وی تصریح کرد: انقلاب ما تنازع برای بقا در جهان نبوده بلکه به معنای حقیقی فنا شدن فی سبیل الله است و این نکته باید در اذهان مردم پررنگ‌تر گردد.
گودرزی اظهار کرد: نباید اجازه داد که وضعیت علمی و فرهنگی کشور به دوران طاغوت بازگردد چرا که در دوران پیش از انقلاب، سران طاغوت به بهانه گذشت از دروازه‌های تمدن مانع ایجاد استقلال علمی و فرهنگی در کشور شدند.
این پژوهشگر انقلابی تاکید کرد: دو اصل مهم در برپایی حکومت اسلامی باید مورد توجه جدی و همه‌جانبه قرار گیرد، اول مساله بیت‌المال چرا که حکومت اسلامی بر پایه عدل الهی و عدالت طلبی حضرت علی(ع) قرار گرفته و دوم مساله اجتهاد در حوزه علم و سیاست است که نیاز‌مند تفکر و توجه ویژه است.
وی ادامه داد: تشرع یکی از اصلی ترین مولفه‌ها و پله اول در ایجاد حکومت اسلامی است اما برپایی این حکومت مقدس به مولفه‌های دیگری نیز نیازمند بوده که شایسته است به این ملزومات نیز توجه گردد.

captcha