آتش‌نشانان، قهرمانان ملی و مظهر از خودگذشتگی هستند
کد خبر: 3566313
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

آتش‌نشانان، قهرمانان ملی و مظهر از خودگذشتگی هستند

گروه اجتماعی: رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه آتش‌نشانان نماد از خودگذشتگی هستند، گفت: این عزیزان با گذشتن از جان خود درس ایثار و شهامت و شجاعت را به ما آموختند.

محمود دادگو، رئیس شورای شهر کرج در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: آنچه که ملت در حادثه ساختمان پلاسکو مشاهده کردند، ایثارگری و فداکاری از سوی آتش‌نشانان بود و آن‌ها خود را برای نجات مردم در شرایطی به خطر انداختند که وقوع هر حادثه‌ای برای آن‌ها قابل پیش‌بینی بود.
وی افزود: فداکاری آتش‌نشانان، چه آن‌هایی که جانشان را به خداوند تسلیم کردند و چه آن‌هایی که دچار آسیب شدند و یا سالم باز گشتند، در تاریخ کشور به ثبت رسیده و هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.
دادگو یادآور شد: آتش‌نشانان با علم و آگاهی به میدان خطر آمده و جان خود را برای نجات دیگران به خطر انداختند و این موضوع ارزش کار آنان را دو چندان می‌کند.
این مسئول بیان کرد: فداکاری آتش‌نشانان ما نه تنها در فرهنگ ملت، بلکه در فرهنگ همه ملت‌های جهان تأثیر می‌گذارد و در حقیقت آتش‌نشانان مروج فرهنگ ایثارگری، فداکاری و از جان گذشتگی شدند.
رئیس شورای شهر کرج در ادامه با بیان اینکه همه باید برای جلوگیری از ایجاد هرگونه خسارت مالی و جانی وظیفه خود را قبل از حادثه به درستی انجام دهیم، گفت: حادثه پلاسکو نشان داد که همکاری مردم و کسبه چقدر می‌تواند در افزایش یا کاهش آثار ناشی از یک حادثه تاثیر داشته باشد و باید به بودجه این سازمان‌ها توجه جدی شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه مهار بحران نیازمند حضور فرمانده و اتخاذ تدابیر لازم برای هر لحظه از زمان است، تاکید کرد: رعایت مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه ضروری بوده و هر دستگاهی باید وظیفه خود را بداند و به نسبت وظیفه خود به انجام وظیفه بپردازد.


captcha