فعالیت 761 روحانی در مدارس لرستان
کد خبر: 3565631
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

فعالیت 761 روحانی در مدارس لرستان

گروه فرهنگی: سرپرست آموزش و پرورش لرستان به وجود 761 روحانی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: باید پژوهشی صورت گیرد تا از این ظرفیت در راستای اعتلای علمی و فرهنگی دانش‌آموزان و تحکیم باورهای اعتقادی آنان درست استفاده شود .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان یک‌شنبه، سوم بهمن در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان، گفت: باید فرهنگ آرمانی جامعه را که برگرفته از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی است؛ به‌عنوان فرهنگ عمومی مردم نهادینه کرد.
وی افزود: در معارف دینی و اعتقادی ما بسیاری از معروف‌ها و منکرها وجود دارد که همه ما به‌عنوان یک شهروند مسلمان به آن‌ها باور و اعتقاد قلبی داریم و ستاد احیاء امر به معروف باید تلاش کند تا این باورها در مقام عمل ظاهر شود .
دریکوند تصریح کرد: در امر به معروف ما تلاش می‌کنیم تا باورهایی که در انسان‌ها به فراموشی سپرده شده است، تحریک شود.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان دعوت به حق را در مرحله گفتار و شعار ناموفق عنوان کرد و گفت: باید با عمل و کردار خود دیگران را به انجام معروف و اجتناب از منکرات دعوت کنیم.
وی رسالت ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را سیاست‌گذاری برای نهادینه کردن ارزش‌ها در جامعه برشمرد و افزود: باید تصمیمات و راهکارهایی در این ستاد مطرح سود که با عملیاتی شدن آن‌ها زمینه اصلاح در جامعه بیشتر شود .
دریکوند در ادامه به وجود 761 روحانی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: باید پژوهشی صورت گیرد تا از این ظرفیت در راستای اعتلای علمی و فرهنگی دانش‌آموزان و تحکیم باورهای اعتقادی آنان درست استفاده شود .
محسن یوسفوند، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان هم در این نشست، رسالت دستگاه تعلیم و تربیت را به مراتب خطیرتر از سایر دستگاه‌ها برشمرد و گفت: بارزترین عملی  که می‌تواند دعوت کننده به معروف باشد، نماز است.
وی افزود: آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها معروف را در آموزش و پرورش ترویج دهد.
در ادامه، علی‎حسین پازدار، دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر لرستان نیز گفت: باید هنرمندانه سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال داد.
وی افزود: با توجه به تهاجم حساب شده فرهنگی دشمن، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس ضرورت بیشتری پیدا کرده است .
پازدار با تبریک اعیاد دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدای دفاع مقدس و انقلاب اضافه کرد: همه ما باید دیده‌بان بصیر انقلاب باشیم و با دقت و حساسیت از آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع کنیم . وی به اجرای  برنامه‌های مشترک و متنوع با دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و ادامه داد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید خوش‌کار و پُرکار باشند.
پازدار مسئولیت را میدانی برای خدمت و تلاش بیشتر به مردم برشمرد و گفت:  خدمت بی‌منت به مردم، دشمن‌شناسی، حق‌بینی و حق‌شناسی مهمترین رسالتی است که ما باید به آن توجه کنیم.
وی یادآور شد: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به‌درستی نهادینه شود ریشه بسیاری از مشکلات و چالش‌ها به‌کلی از جامعه رخت خواهد بربست و اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان ایجاد خواهد شد.
captcha