هم‌دردی مردم با آتش‌نشانان؛ سرمایه‌ای اجتماعی/مسئولان از حادثه پلاسکو درس بگیرند
کد خبر: 3565062
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

هم‌دردی مردم با آتش‌نشانان؛ سرمایه‌ای اجتماعی/مسئولان از حادثه پلاسکو درس بگیرند

گروه اجتماعی: نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان از عکس‌‎العمل و هم‌دردی مردم با آتش‌نشانان به‌عنوان یک خصلت الهی یادکرد و گفت: مسئولان امر از حادثه پلاسکوی تهران درس بگیرند تا اگر نظیر این حادثه رخ داد با کمترین خسارت و تلفات، آن‌را جمع و جور کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‏‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز شنبه، دوم بهمن‌ماه در مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکوی تهران که در مرکز آتش‌نشانی محمد رسول‌الله(ص) خرم‌آباد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای آتش‌نشان، گفت: برخی از انسان‌ها هستند که  در حوادثی که رخ می‌دهد حاضر هستند گذشت و فداکاری کنند و لو این‌که خودشان در خطر قرار بگیرند.
وی افزود: آتش‌نشان‌هایی که در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکوی تهران به شهادت رسیدند از این دست انسان‌های فداکار و باگذشت بودند و در آزمون و امتحانی سخت جان‌شان را فدا کردند تا هم‌وطنان‌شان آسیب نبینند و این ارزش والایی دارد.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که شهادت این آتش‌نشانان باعث شد احساسات عمومی مردم جریحه‌دار شود و مردم با آنان هم‌دردی کنند، ادامه داد: عمل این آتش‌نشانان نهایت ایثار و فداکاری است چراکه این آتش‌نشانان در این حادثه آتش‌سوزی دست دیگران را گرفتند و می‌خواستند دیگران را نجات دهند که جان خودشان به خطر افتاد و این ارزش والایی در نزد خدای متعال دارد.
نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان افزود: مردم ما در این‌گونه حوادث به میدان می‎آیند چراکه این ملت ایران، ملتی عاطفی، مهربان و صممیی هستند و نسبت به مصائب انسانی حساس هستند و عکس‌العمل نشان می‌دهند.
وی از این عکس‌‎العمل و هم‌دردی آن‌ها با آتش‌نشانان به‌عنوان یک خصلت الهی یادکرد و گفت: هم‌دلی، هم‌دردی و همکاری یک سرمایه اجتماعی است که ما باید قدردان آن باشیم کمااینکه این سرمایه اجتماعی در جاهای دیگر وجود ندارد در حادثه فرو ریختن برج‌های دوقلوی آمریکا هم‌دردی چندانی را از طرف مردم برای کشته‌شدگان شاهد نبودیم.
آیت‌الله میرعمادی اظهارکرد: در کشورایران وقتی این حادثه اتفاق افتاد قلب همه مردم جریحه‌دار شد و این‌ وحدت و همدلی و حضور مردم سرمایه‌ای اجتماعی است.
وی گفت: مردم به محض شنیدن این خبر صف‌های طولانی برای اهدای خون داشتند که این خود یک سرمایه اجتماعی است و ما باید قدردان این سرمایه اجتماعی باشیم.
نماینده ولی ‏فقیه در لرستان به پیوند بین مردم و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پس از این حادثه اولین فرمانی که صادر کردند و اولویتی که در نظر گرفتند نجات جان کسانی است که در زیر آوار گرفتار شده‌اند و این نشانه اوج علاقه رهبر به مردم است.
وی گفت: این‌گونه حوادث برای ما یک درس است برای آمادگی، پیشگیری، برای این‌که ما نسبت به حوادثی که ایجاد می‌شود با یک‌سری اقدامات می‎توانیم جلوگیری کنیم و تلفات و خسارات را کم کنیم.
امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: مسئولان امر از حادثه پلاسکوی تهران درس بگیرند تا اگر نظیر این حادثه رخ داد با کمترین خسارت و تلفات، آن‌را جمع و جور کنند.
وی افزود: در فرهنگ دینی داریم که انسان‌های مؤمن «یدواحده» هستند اگر یک عضوی از اعضای این بدن به درد بیایبد همه اعضای بدن احساس درد می‌کنند این فرهنگ باید زنده بماند.
آیت‌الله میرعمادی گفت: فرهنگ پیوند اجتماعی انسان‌ها با یکدگیر بسیار ارزشمند است این آتش‌نشان‌هایی که فداکاری و ایثار و گذشت کردند امتحان سختی را سپری کردند در نزد خدای متعال مقامی بس رفیع است.
captcha