سمن‌ها به دور از اهداف سیاسی و اقتصادی مسائل اجتماعی را دنبال كنند
کد خبر: 3562951
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
موسوی:

سمن‌ها به دور از اهداف سیاسی و اقتصادی مسائل اجتماعی را دنبال كنند

گروه اجتماعی: مدیركل امور اجتماعی استانداری فارس تأكید كرد كه سازمان‌های مردم نهاد باید به‌دور از اهداف سیاسی و اقتصادی، مسائل اجتماعی و حل بحران‌ها و دغدغه‌های پیرامون مسائل اجتماعی را در اولویت‌ قرار داده و دنبال كنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدعلی موسوی، مدیركل امور اجتماعی استانداری فارس امروز، 26 دیماه در گردهمایی سازمان‌های مردم‌نهاد استان فارس،‌ گفت: هم‌اینك 860 مجوز برای سازمان‌های مردم‌نها در فارس صادر شده است.
وی اساس توسعه پایدار مشاركت مردم در امور مختلف است، تأكید كرد: سمن‌ها باید به‌دور از اهداف سیاسی و اقتصادی، مسائل اجتماعی و حل بحران‌ها و دغدغه‌های پیرامون مسائل اجتماعی را در اولویت‌ قرار داده و دنبال كنند.
موسوی، تعداد كل سمن‌های فعال در استان فارس را 645 سازمان مردم‌نهاد برشمرد و افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد، هم‌اینك در سطح بین‌الملل قدرتی در حد دولت‌ها و فراتر از آنها دارند لذا دولت‌ها باید به تقویت این نهادهای مردمی، توجه بیشتری داشته باشند.
مدیركل امور اجتماعی استاندار فارس با بیان اینكه سمن‌ها در مسائل اجتماعی نقشی بسیار تاثیرگذار ایفا كرده و می‌كنند، ورود سازمان‌های مردم‌نهاد به مباحثی نظیر طلاق و خشكسالی به‌‌عنوان معضلات مهم اجتماعی امروز را ضرورت دانست.
وی با اشاره به اینكه دولت تدبیر و امید، تسهیل‌گری و توانمندسازی سمن‌ها را از ابتدا در دستور كار قرار داده است، گفت: از ابتدای دولت یازدهم توسعه كمی و كیفی سازمان‌های مردم‌نهاد مد نظر قرار گرفت و دنبال شد.
موسوی گفت: دولت بنا دارد اموری كه از عهده مردم بر می‌آید را به مردم بسپارد و به همین دلیل روز 22 مرداد را در تقویم رسمی، روز تشكل‌های مردم‌نهاد نام گذاشته و از سال آینده این موضوع رسمیت خواهد یافت.
مدیركل امور اجتماعی استانداری فارس در بخش پایانی سخنان خود گفت: سمن‌ها باید بتوانند در كاهش فقر و افزایش عدالت اجتماعی یاری‌رسان دولت‌ها باشند.
حاجی‌پور، نماینده تشكل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملكردهای این سمن‌ها، گفت: امروز در فارس تشكل‌ حامیان خورشید مربوط به جانبازان مونث، خانه نور متعلق به جانبازان بصیر با 48 عضو، جانبازان ضایعه نخاعی با 100 عضو و جانبازان قطع عضو با عنوان راست‌قامتان با 850 عضو و تشكل دفاع از حقوق جانبازان شیمیایی با 550 عضو، فعال است.
وی با بیان اینكه در استان فارس 4 هزار و 600 جانباز و قربانی سلاح‌های شیمیایی حضور دارند، گفت:  تشكل دفاع از حقوق جانبازان شیمیایی استان فارس یك كرسی دائم در سازمان بین‌المللی ORCW دارد و در آخرین جلسه این سازمان، هشت نفر از جانبازان شیمیایی استان فارس دعوت شده بودند و حضور داشتند.
captcha