تولی و تبری در زیارت عینیت پیدا می‌كند
کد خبر: 3562194
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
شریفانی:

تولی و تبری در زیارت عینیت پیدا می‌كند

گروه اجتماعی: رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان فارس با تأكید بر اینكه تولی و تبری در زیارت عینیت پیدا می‌كند، گفت: تحول معنوی مدنظر در درون افراد در زیارت ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان فارس عصر دیروز، 23 دی‌ماه در همایش عتبات عالیات دانشگاهیان این استان كه در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد، از راه‌اندازی مدرسه زیارتی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این كار برای نخستین بار در كشور انجام گرفته است.
وی افزود: در این مدرسه برای زائران عتبات عالیات 4 كارگاه آموزشی نیم روزه برگزار خواهد شد كه در هر كدام از آنان به تشریح آداب زیارت و همچنین فضائل و مناقب‌های زیارت‌های مهم نظیر جامعه كبیره و همچنین كارگاهی نیز برای پاسخگویی به شبهات مطرح شده در خصوص زیارت برگزار خواهیم كرد.
شریفانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه زیارت یكی از ظرفیت‌های عرصه‌های دینی است، گفت: زیارت در حقیقت یك فرهنگ بسیار فاخر و ارزشمند و نعمت بزرگ خداوندی است كه به مسلمانان اعطا شده است.

زیارت در واقع تجلی حدیث ثقلین است

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان فارس با تصریح اینكه زیارت در واقع تجلی حدیث ثقلین است، افزود: یكی از جلوه‌های عینی تمسك به اهل بیت(ع) در حقیقت زیارت آنان است كه موجب افزوده شدن محبت ما به این خاندان پاك و مطهر می‌شود.
وی با تأكید بر اینكه تولی و تبری در زیارت عینیت پیدا می‌كند، گفت: تحول معنوی مدنظر در درون افراد در زیارت ایجاد می‌شود و القائات گوناگونی در دل زائران قرار می‌گیرد بنابراین زیارت دارای ظرفیت‌های بسیار بلند معنوی است.

400 مطلب امام‌شناسی در زیارت جامعه كبیره مطرح شده است
شریفانی با یادآوری اینكه كه كتب زیادی در رابطه با زیارت نوشته شده است، یكی از جامع‌ترین زیارت‌نامه را زیارت جامعه كبیره امام هادی(ع) دانست كه در آن قریب 400 مطلب امام‌شناسی مطرح شده است و در حقیقت خود یك دور كامل شیعه‌شناسی محسوب می‌شود.
captcha