۹۲ درصد واحدهای صنعتی کشور کوچک هستند
کد خبر: 3557491
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

۹۲ درصد واحدهای صنعتی کشور کوچک هستند

گروه اجتماعی: معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کشور گفت: بیش از ۹۲ درصد صنایع کشور کوچک هستند و زیر 5 نفر اشتغال‌زایی دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا سلیمانی، معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کشور امروز، هشتم دی‌ماه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهر یاسوج، اظهار کرد: 950 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 780 مورد به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: از 88 هزار واحد صنعتی که در سطح کشور وجود دارد، 80 هزار واحد یعنی بیش از 92 درصد این واحدها کوچک بوده و زیر 5 نفر اشتغال‌زایی دارند.
معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به اینکه امسال 16 هزار میلیارد تومان برای رفع مشکل واحدهای صنعتی کشور تصویب شده بود، ابراز کرد: با نهایی شدن مصوبه توسعه روستایی در مجلس اقدامات خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها انجام می‌شود.
سلیمانی خواستار همکاری بانک‌های استان شد و افزود: هدف ما در دولت یازدهم فعال شدن واحدهای تعطیل است که 7 هزار و 500 واحد تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود داشت و دو هزار و 885 واحد کوچک در دولت تدبیر و امید به چرخه تولید بازگشتند.
وی با اشاره به اینکه ورودی‌های سرمایه‌گذاری ما باید افزایش یابد و صنعت و اقتصاد استان باید بیشتر از این رشد کند، با تاکید بر توجه ویژه مدیران شهرک صنعتی به مقوله آموزش، تصریح کرد: امسال 100 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنعتی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کشور یادآور شد: کشور ما نیاز به کارآفرینی و سرمایه‌گذاری بیشتری دارد در سال‌های اخیر دولت تورم را کنترل کرده و اشتغال خوبی نیز ایجاد شده است اما چون تعداد بیکاران زیاد بود این ایجاد اشتغال احساس نمی‌شود.
captcha