کارگاه آموزشی ازدواج سالم در دهدشت برگزار شد
کد خبر: 3556712
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

کارگاه آموزشی ازدواج سالم در دهدشت برگزار شد

گروه اجتماعی: کارگاه آموزشی یک روزه ازدواج سالم با حضور مسئولان، نوجوانان و جوانان در دهدشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سیدصدرالله موسوی، کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت کهگیلویه روز گذشته، 5 دی‌ماه در کارگاه یک روزه ازدواج سالم، بیان کرد: ازدواج یکی از مهم‌ترین و زیباترین وقایع زندگی است که در جنبه‌های متعدد فردی، زیستی و اجتماعی نقش قابل توجهی دارد.
وی افزود: بنابراین این امر در مقایسه با سایر روابط انسانی، تمامیتی بی نظیر دارد و از آنجا که نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و بالطبع جامعه و اجتماع است مورد نیاز فوق‌العاده جامعه است.
کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت کهگیلویه با اشاره به اینکه انسان سازنده زندگی خویش و به تبع ازدواج خویش است، اضافه کرد: ازدواج هنر و فن دارد و بایستی آن را آموخت، لذا از آنجا که انتخاب همسر یکی از حساس‌ترین انتخاب‌های زندگی به شمار می‌رود مناسب است که انسان نسبت به آن دقیق و حساس باشد و مراحل مختلف آن را بر اساس معیارهای منطقی طی کند تا اینکه بتواند انتخاب شایسته‌ای داشته باشد.
موسوی ابراز کرد: جوانی که کلیات ازدواج همانند ضرورت ازدواج، اهداف، انگیزه‌ها و مزایای ازدواج را می‌داند و قدرت تجزیه و تحلیل اصل ازدواج را دارد با درایت و هوشیاری قدم به مراحل مختلف تشکیل خانواده می‌گذارد و در پرتو همین آگاهی، می‌تواند معیارهای متناسب با موقعیت خود را برای گزینش همسر تعیین و فهرستی از شرایط، شاخص‌ها و بایستگی‌ها را فراهم کند.
وی تصریح کرد: در این کارگاه یک روزه سعی بر این بود با توضیح دوره‌های فرآیند ازدواج، کلیاتی از فرآیند ازدواج را جهت مشاوره ازدواج در اختیار رابطین خود در مراکز بهداشتی و درمانی قرار دهیم.
captcha