کارگاه آموزشی «آمران به معروف و ناهیان از منکر» در کرمانشاه برگزار شد
کد خبر: 3553725
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱

کارگاه آموزشی «آمران به معروف و ناهیان از منکر» در کرمانشاه برگزار شد

گروه اجتماعی: با هدف آشنایی با ضوابط و قوانین دستورالعمل‌های اجرایی آمران به معروف و ناهیان از منکر ادارات، کارگاه آموزشی آمران به معروف و ناهیان از منکر در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، دوره آموزشی 2 روزه آشنایی با ضوابط و قوانین دستورالعمل‌های اجرایی آمران به معروف و ناهیان از منکر ادارات استان در مرکز پژوهشی استانداری کرمانشاه برگزار شد.
در این دوره آموزشی حجت‌الاسلام علی مولوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه با اشاره به آداب قسم خوردن، اظهار کرد: سوگند یادکردن برای به‌دست آوردن منفعت یا برای دفع ضرر است.
وی افزود: در قرآن کریم خداوند به 40مورد قسم اشاره کرده است و 40 مورد قسم برای جلب منفعت و یا ضرر نیست.
رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه به قصاص قبل از جنایت نیز اشاره کرد و گفت: قصاص پیش از جنایت جایز نیست.
وی در ادامه اظهار کرد: آمر به‌معروف باید آگاه باشد تا بتواند آگاه نماید و باید شرایط روحی، روانی، زمانی و مکانی مخاطب را در نظر بگیرد و شیوه‌های شناخت و احکام مصادیق امر به معروف را بداند تا بتواند بر روی مخاطب خود اثر بگذارد.
حجت‌الاسلام مولوی بر توجه به نیاز آشنایی با قوانین امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: این امور از احکام عملی دین و جزء فروع دین است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه اظهار کرد: مشفقانه بودن، مخفیانه بودن، آگاهانه بودن و توجه به نکات مثبت در کنار توجه به نکات منفی از دیگر عوامل مؤثر واقع شدن این فریضه دینی است.
یادآور می‌شود، حاضران در این دوره آموزشی درخصوص ارتباط و تعامل صحیح با اشخاص در ادارات و جامعه به طرح سوالات خود پرداختند.
captcha