گزارش ایکنا از مراسم تشییع جان باختگان حادثه قطار تبریز- مشهد
کد خبر: 3550080
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

گزارش ایکنا از مراسم تشییع جان باختگان حادثه قطار تبریز- مشهد

گروه اجتماعی: مراسم تشییع پیکرهای جان باختگان حادثه قطار تبریز- مشهد امروز با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های داغدیده، هیات‌ها و دسته جات حسینی، مقام‌های کشوری و لشکری با شکوه خاصی در میدان شهدای تبریز برگزار شد.

گزارش ایکنا از مراسم تشییع جان باختگان حادثه قطار تبریز- مشهدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، مراسم تشییع پیکرهای جان باختگان حادثه قطار مسافربری تبریز- مشهد امروز چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) با حضور بی‌نظیر اقشار مختلف مردم، خانواده‌های داغدیده، هیات‌ها و دسته جات حسینی، عباس آخوندى، وزير راه و شهرسازى، سيد حسن قاضى‌زاده هاشمى، وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشكى، جمشيد انصارى، معاون رياست جمهورى و رييس سازمان امور اداري و استخدامى كشور و شهيندخت ملاوردى، معاون زنان و امور خانواده رييس جمهور آیت الله محسن مجتهدشبستری, نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی، مسعودپزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشوری و لشگری در تبریز  تشییع شدند.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: رسیدگی به ضایعه دردناک قطار تبریز-مشهد به حقوق مردم مربوط است و باید پیگیری شود و مطمئن باشید که این موضوع در اسرع وقت و در عدالت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد.
وی اظهار کرد: این ضایعه‌ی دردناک را به تمامی ملت ایران و کسانی که عزیزان خود را از دست دادن تسلیت عرض می‌کنم.
هاشمی، ادامه داد: اینکه چرا مردم آذربایجان در حادثه‌ قطار و در راه زیارت امام رضا(ع) داغدار شده و مراسم تشییع را نیز در سالگرد شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌کنند به این دلیل است که مردم آذربایجان همواره در دفاع از حریم ولایت آماده بوده‌اند.
وزیر بهداشت افزود: این عزیزان که در راه زیارت امام رضا (ع) عازم سفر شده بودند، دارای جایگاه رفیعی نزد خداوند متعال هستند.
وی با بیان اینکه ما کم‌ترین حوادث را در خصوص قطار در کشور داریم، تاکید کرد: وظیفه‌ دولت و حکومت این است که در مقابل این فاجعه، نواقص، کوتاهی‌ها و اشکالاتی که منجر به این ضایعه شد را شناسایی کنند.
وی اضافه کرد: آنچنان که بنده شاهد بودم، رئیس جمهور دستور قاطع رسیدگی و بررسی علل این ضایعه را دادند تا تمامی بخش‌های مربوط به این قضیه بررسی شوند و با کسانی که کوتاهی کردند نیز طبق قانون برخورد شود.
اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه داغ امروز آذربایجان‌، فراموش نشدنی است، گفت: تعدادی از عزیزان جانباخته در حادثه قطار تبریز-مشهد را از راه آهن بدرقه کرده بودیم و تعدادی را نیز امروز با چشم‌های گریان خود بدرقه می‌کنیم.
وی اظهار کرد: امروز در سالروز شهادت امام رضا (ع)  مردمی از آذربایجان را که به پیشگاه ایشان برای زیارت عازم شده بودند را تشییع می ‌کنیم.
جبارزاده، ادامه داد: از آستان قدس رضوی تشکر می‌کنیم که خادم آستان مقدس امام رضا(ع) را به عنوان نماینده بارگاه ملکوتی امام هشتم به این سوگ فرستاده‌اند.
استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: از دولت محترم نیز قدردانی می‌کنیم که دو نفر از معاونان رئیس جمهور و دو نفر از وزرای خود را به این مراسم عزاداری فرستاده‌اند.
وی با عرض تسلیتی دوباره به خانواده‌های داغدار، تاکید کرد: خداوند از شما مردم راضی باشد که باشکوه و با عظمت جهت بدرقه‌ی این زائران ملکوتی حاضر شده‌اید.
آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این مراسم گفت: انتظار مردم این است که نتیجه‌ی پیگیری‌ها به زودی معلوم شود و عاملان این فاجعه نیز مجازات شوند تا مردم داغدار تا حدودی تسلی خاطر یابند.
وی، اظهار کرد: حادثه دردناک قطار تبریز- مشهد هرگز از ذهن مردم پاک نشده و هر سال نیز مردم آذربایجان طبق ارادتی که به ائمه اطهار (ع) دارند به یاد این زائران خواهند بود.
وی افزود: در این حادثه ۴۸ نفر از زائران امام رضا(ع) که عازم زیارت حضرت بودند، به جای زیارت به مقامی رسیدند که در پیشگاه خود حضرت حاضر شدند.
آیت‌الله مجتهدشبستری، با اشاره به اینکه، ضایعه دردناک قطار تبریز-مشهد، همه مردم ایران را داغدار کرد، یادآور شد: پیگیری این موضوع از سوی مسئولان خواسته‌ی همه مردم است.
امام جمعه تبریز، با اشاره به دلخراش بودن این فاجعه تاکید کرد: در جهت پیگیری این حادثه، هیئت دولت و قوه‌ی قضائیه در تلاش خواهند بود و چهار نفر از افراد نیز تاکنون در این راستا بازداشت شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید موضوع را پیگیری کرده و اگر قصوری در کار بوده باید بررسی شده و عاملان نیز بدون مجازات نمانند، چرا که نباید این مسئله بدون پیگیری خاتمه یافته و قصور انسانی در ادامه نیز مردم را عزادار کند.
آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به شهادت زائران امام حسین(ع) در انفجار حله نیز گفت: علت این انفجار در نتیجه راهپیمایی پرشور اربعین حسینی بود که دشمنان اسلام طاقت این وحدت و همدلی را نداشته و درنتیجه دست به این جنایت زدند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه تجمع بیست و چند میلیونی زائران حسینی طاقت را از دشمن گرفت، گفت: اما دشمنان بدانند که هر سال تعداد این زائران و عاشقان اهل بیت(ع) زیادتر می‌شود و مردمی که بر زیر پرچم ولایت قرار دارند، همه سال محکم‌تر شعار لبیک یا حسین(ع) را سر خواهند داد.
گفتنی است؛ مراسم تشییع جانباختگان حادثه‌ قطار تبریز-مشهد به دلیل حضور خیل عظیم مردم بیش از دو ساعت به طول کشید و پیکرهای جان باختگان حادثه پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز برای تدفین در آرامستان وادی رحمت تبریز به این محل منتقل شد.
پیکرهای تعدادی از جان باختگان حادثه قطار تبریز- مشهد نیز پس از اقامه نماز به شهرستان‌های مرند، اسکو، آذرشهر، خوی و روستای اسیپران برای خاک سپاری انتقال یافت.
هیاتی عالی رتبه از دولت شامل آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، انصاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اموراستخدامی و خانم مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به سرپرستی حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگانی از آستان قدس رضوی و خادمان حرم امام رضا (ع) در مراسم تشییع پیکرهای جان باختگان حادثه قطار حضور داشتند. 

captcha