برگزاری آیین شمع‌گردانی در کاشان
کد خبر: 3549443
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

برگزاری آیین شمع‌گردانی در کاشان

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) شهرستان کاشان گفت: امسال برای هشتمین سال متوالی شام عزای امام رضا(ع) همراه با آیین شمع‌گردانی با شمعدانی حرم رضوی در کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، روح‌اله توکلی، مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) در خصوص مراسم شمع گردانی گفت: آیین شمع‌گردانی سالانه دو بار در آستان قدس رضوی برگزار می‌شود یکبار در شام عاشورا و بار دوم در شام شهادت علی ابن موسی الرضا(ع‌) برگزار می‌شود.
وی افزود: در این آیین خادمین امام رضا(ع‌) از میدان شهدای مشهد با در دست گرفتن شمعدانی‌های حرم رضوی به همراه مردم حرکت و در حرم بعد از طواف در صحن انقلاب عزاداری و خطبه‌خوانی توسط تولیت آستان و خانواده شهدا و زائرین حرم برگزار می‌شود.
توکلی با اشاره به برگزاری آیین شمع‌گردانی با شمعدانی حرم رضوی در کاشان توسط مؤسسه خادمین امام رضای این شهرستان در سال های گذشته گفت: امسال در هشتمین سال برگزاری شام عزای امام رضا(ع‌) و آیین شمع‌گردانی برنامه‌های متنوعی در کاشان توسط مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان تدارک دیده شده است.
وی افزود: ما اعتقاد داریم آیین شمع گردانی نیز همچون برنامه زیر سایه خورشید باید در سطح کشور توسعه داشته باشد و به صورت کشوری برگزار شود که در کاشان زیر ساخت های آن در حال آماده شدن است.
توکلی، سخنرانی حجت الاسلام ثباتی‌مقدم و مدیحه سرای مداحان اهل‌بیت(ع‌) را از جمله برنامه‌های هشتمین  شام عزای امام رضا(ع) و آیین شمع‌گردانی در شهرستان کاشان اعلام کرد و یادآور شد: این مراسم چهارشنبه 10 آذرماه بعداز نماز مغرب و عشا شام شهادت امام رضا(ع) از میدان ۱۵ خرداد آغاز وبه سمت چهار راه امیریه مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) میدان امیر این شهرستان ویژه برنامه‌های این شب ادامه خواهد یافت.
جواد کریمی
captcha