نمایش تعزیه «عصر روز عاشورا» در گناباد اجرا می‌شود
کد خبر: 3548122
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
همزمان با آخرین جمعه صفر؛

نمایش تعزیه «عصر روز عاشورا» در گناباد اجرا می‌شود

گروه فرهنگی: همزمان با آخرین جمعه ماه صفر و ایام اربعین حسینی، نمایش تعزیه «عصر روز عاشورا» با مشارکت گروه‌های مختلف تعزیه‌خوان در شهر گناباد اجرا می‌شود.

حمیدرضا مهدوی‌مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: همزمان با آخرین جمعه ماه صفر و ایام اربعین حسینی، پنجم آذرماه، نمایش تعزیه «عصر روز عاشورا» با مشارکت گروه‌های مختلف تعزیه‌خوان در شهر گناباد اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه این نمایش آئینی به صورت میدانی، از ساعت 13:30 روز جمعه در ابتدای شهر گناباد، مسیر میدان پیام‌نور به سمت کوی شرقی اجرا می‌شود، اظهار کرد: افزون بر 100 نفر بازیگر در اجرای این نمایش آئینی مشارکت دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناباد با اشاره به اینکه این نمایش آئینی برای سومین سال متوالی است که در این شهرستان اجرا می‌شود، ابراز کرد: این برنامه تعزیه‌خوانی، از شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) تا اسارت حضرت زینب(س) به نمایش درمی‌آید.
مهدوی‌مقدم، با بیان اینکه نمایش تعزیه «عصر روز عاشورا» امسال به یادبود شهید مدافع حرم، سردار اهل قلم و خبر، شهید محسن خزائی اجرا می‌شود، گفت: بزرگداشت یاد سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، بیان نمایشی بخشی از مصیبت‌های اسرای کربلا، زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و ترویج شور و شعور حسینی از مهم‌ترین اهداف اجرای این نمایش آئینی است.
وی یادآور شد: این نمایش آئینی به همت انجمن هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناباد و با همکاری گروه‌های مختلف تعزیه‌خوانی این شهرستان اجرا می‌شود.
captcha