تشرف بیش از هشت کاروان پیاده اهل سنت به حرم رضوی
کد خبر: 3547938
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

تشرف بیش از هشت کاروان پیاده اهل سنت به حرم رضوی

گروه اجتماعی: سال گذشته، کاروان‌هایی از زائران اهل سنت وارد مشهد شدند که تعداد آن‌ها به هشت کاروان می‌رسید و پیش‌بینی می‌کنیم تعداد این کاروان‌ها در سال جاری افزایش یابد.

حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حضرت رضا(ع)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن ارائه توصیه‌های تغدیه‌ای به زائران پیاده اظهار کرد: توصیه می‌کنیم که زائران ضمن همراه داشتن توت خشک، انجیر و کشمش، اگر بیماری خاصی دارند، ما را مطلع کنند.
وی با بیان اینکه برای کاهش مشکلات زائران، امسال 240 چشمه بهداشتی در مسیرهای ورودی به مشهد برای زائران در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: از این تعداد 80 چشمه در مسیر نیشابور، 40 چشمه در مسیر تربت‌حیدریه، 50 چشمه در مسیر قوچان و مابقی در مسیرها است.
رضایی با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی سیار که از دو سال پیش برای استحمام و قضای حاجت زائران در نظر گرفته شده است توانسته مشکلات بسیاری را در این زمینه کاهش دهد، ابراز کرد: کمبودهایی را نیز در محور کلات و درگز داریم که در محور کلات از نظر جاده‌ای مشکلاتی داریم و ان‌شاءالله با همکاری استانداری‌ها برطرف می‌شود.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حضرت رضا(ع) با اشاره به اینکه برای زائرانی که از سایر استان‌ها مانند استان گلستان و مازندران به مشهد مشرف می‌شوند نیز هماهنگی‌های لازم با معاونت عمرانی استانداری‌ها انجام شده تا تمهیدات لازم برای کاهش عارضه‌ها پیش‌بینی شود، یادآور شد: همچنین امسال یک کاروان از مراغه داریم.
وی تصریح کرد: قرار بر این شده که قطار رجاء نیز زائران را به مسیرهای نزدیک مثل نیشابور یا جاده فریمان بیاورد و از آنجا زائران پیاده به سمت مشهد حرکت کنند، علاوه براین امکانات جاده فریمان را تقویت کردیم تا در صورت ازدحام زیاد، زائران از سمت فریمان به سمت مشهد حرکت کنند.
رضایی ابراز کرد: در سال گذشته کاروان‌هایی از زائران اهل سنت نیز وارد مشهد شدند که تعداد آن‌ها به هشت کاروان می‌رسید و پیش‌بینی می‌کنیم تعداد این کاروان‌ها در سال جاری افزایش یابد.
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده حضرت رضا(ع) با بیان اینکه خدماتی نیز به روستاهای اهل سنت از جمله روستای جمال‌ده داده‌ایم که این خدمات امسال نیز افزایش می‌یابد،‌اظهار کرد: امسال در مسیر تربت‌جام ایستگاه‌هایی برای خدمت‌رسانی به زائران اهل سنت برپا شده است.
وی تصریح کرد: در واقع دهه آخر صفر و خدمت‌رسانی به زائران پیاده آزمونی است برای مدیران استان‌ها تا بتوانند فرهنگ میزبانی را به بهترین شکل خود پیاده کنند.
وی عنوان کرد: مشهد یک شهر ملی است و باید در آن تمهیدات لازم در خصوص میزبانی از زائران حرم رضوی صورت گیرد.
رضایی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد برای رفت و روب خاک و نخاله، باکس‌های بزرگی را در مسیر زائران پیاده قرار داده است، یادآور شد: سال گذشته 150 نفر از مراغه در قالب کاروان زائران پیاده به زیارت حرم رضوی مشرف شدند و امسال 800 نفر به مشهد وارد خواهند شد که هزینه رفت و آمد این افراد از طریق نمایندگان مجلس شهر مراغه و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مراغه پرداخت شد.
وی گفت: هزینه اندکی نیز از زائران گرفته می‌شود، علاوه براین قطار رجاء نیز ارزان‌ترین قطار را در اختیار این زائران قرار می‌دهد. 
captcha