15 هزار نفر به زائران پیاده حرم رضوی خدمت‌رسانی خواهند کرد
کد خبر: 3547707
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰

15 هزار نفر به زائران پیاده حرم رضوی خدمت‌رسانی خواهند کرد

گروه اجتماعی: زائران پیاده حرم رضوی از هشت محور وارد می شوند که در مجمع 15 هزار نفر به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده حضرت رضا(ع)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت:  علاوه بر خیرین که در مشهد به زائران پیاده خدمت‌رسانی می‌کنند، هیئات مذهبی، خدمه آستان قدس، کفشداران و شهرداری مشهد نیز در مبادی‌های ورودی به زائران پیاده خدماتی را ارائه می‌کنند.
وی افزود: همچنین استان‌های مختلفی مانند سیستان و بلوچستان، اصفهان، شیراز، سمنان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان شمالی و جنوبی، مازندران و گیلان ایستگاه‌های بین راهی را تقویت می‌کنند.
 رضایی عنوان کرد: ما در شش محور ورودی تربت حیدریه، قوچان، نیشابور، فریمان، تربت‌جام و سرخس و کلات، زائران پیاده را حمایت می‌کنیم، علاوه بر این دو محور طرقبه و شاندیز نیز در روزهای آخر ماه صفر سیل جمعیت زائران پیاده را خواهند داشت.
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده حضرت رضا(ع) با بیان اینکه علاوه براین زائران از سمت کوه‌های جاده خلج از سیدی نیز به مشهد وارد می‌شوند، ابراز کرد: در مجموع از هشت محور ورودی زائر داریم که 15 هزار نفر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، درمانی، رفاهی و انتظامی امنیتی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.
فعالیت دو هزار و 200 نفر از نیروی انتظامی برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده
وی عنوان کرد: هر ساله جلساتی را برای هماهنگی‌های بیشتر با نیروهای انتظامی داریم، امسال نیز دو هزار و 200 نفر از 15 هزار نفر در حوزه انتظامات اسکان‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.
رضایی یادآور شد: کسانی که برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده آمادگی دارند می‌توانند داخل سایت جمعیت خدمت‌گزار حرم رضوی در قسمت خدام تیک زده و اطلاعات خود را وارد کنند تا به صورت اتوماتیک اطلاعات آن‌ها وارد بخش مورد نیاز شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای هماهنگی خدام در ایستگاه‌های بین راهی انجام شود.
وی افزود: از جمله خلاهایی که در حوزه خدمت‌رسانی به زائران پیاده حرم رضوی می‌توان به آن اشاره کرد، ارایه مشاوره‌های فردی به زائران پیاده است، از همین رو در نظر داریم به صورت یکسری نشست‌های تخصصی در قالب‌ حلقه‌های معرفت در این حوزه نیز به زائران خدمت‌رسانی کنیم.
captcha