ضرورت تقویت فرهنگ بسیجی در جامعه
کد خبر: 3546877
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
امام جمعه گناباد تاکید کرد:

ضرورت تقویت فرهنگ بسیجی در جامعه

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه گناباد با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج، به بیان ویژگی‌های این نیروی عظیم مردمی پرداخت و گفت: باید همه ما، فرهنگ بسیجی را در خود تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، ظهر امروز جمعه 28 آبان‌ماه در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره)، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج، به بیان ویژگی‌های این نیروی عظیم مردمی پرداخت و گفت: باید همه ما، فرهنگ بسیجی را در خود تقویت کنیم.
وی به تشریح سخنان امام خمینی(ره) درباره ضرورت ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه اشاره و تصریح کرد: فرهنگ بسیجی یعنی ایمان، اخلاص، شجاعت، تلاش و خدمت که همه قشرهای مختلف جامعه باید این ویژگی‌ها را در خود تقویت کنند.
وی در تعریف بسیج، اظهار کرد: بسیج همان نیروی آماده و انقلابی است که خالصانه هرچه دارد را در طبق اخلاص می‌گذارد و بدون هیچ ادعائی، از اسلام و ارزش‌های دینی پاسداری می‌کند.
امام جمعه گناباد، اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را یکی از تاکیدهای مهم مقام معظم رهبری عنوان و ابراز کرد: با توجه به اینکه توطئه‌ها و کارشکنی‌های دشمن بر روی اقتصاد متمرکز شده و از طرفی امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است، مردم توقع دارند تا دولت به صورت مرتب هم گزارش اقدام‌های خود را ارائه دهد و هم نتیجه و آثار آن را در زندگی خود ببینند.
ترس استکبار جهانی از گسترش فرهنگ عاشورا
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با بیان اینکه استکبار جهانی به شدت از گسترش فرهنگ عاشورا هراس دارد، تاکید کرد: استکبار جهانی از بیداری ملت‌ها می‌ترسد و از آن‌جا که فرهنگ عاشورا، فرهنگ ظلم‌ستیزی است، از نوکرانش در کشورهای مسلمان می‌خواهد تا حتی آیات جهاد را از کتاب‌های درسی حذف کنند تا فرهنگ مبارزه با ستمگران از بین برود.
وی با تاکید بر اینکه نام عاشورا و اربعین حسینی حماسه‌ساز است، افزود: هر ملتی که راه و رسم حسینی را به خوبی بشناسد، هرگز زیر بار ظلم و ستم نمی‌رود.
کاروان‌های پیاده اربعین اردوهای تربیتی است
امام جمعه گناباد با اشاره به حضور میلیونی زائران حسینی در همایش جهانی اربعین در کربلا، گفت: کاروان‌های پیاده اربعین اردوهای تربیتی است که به بهترین وجه ممکن، درس ایمان، ایثار، ولایت‌مداری، مهربانی، خدمت به خلق، صبر، تواضع، اخلاص، نماز اول وقت، توسل به اهل بیت(ع) و درس اتحاد و همبستگی را به شرکت‌کنندگان می‌آموزد.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب در خطبه‌های اول نماز جمعه با بیان آیه 168 سوره بقره «يَا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلَالًا طَيِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ، اى مردم از آنچه در زمين است‏ حلال و پاكيزه را بخوريد و از گام‌هاى شيطان پيروى مكنيد كه او دشمن آشكار شماست.»، اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه٬ مردم را به بهره‌برداری از نعمت‌های حلال و پاکیزه تشویق کرده و از خوردنی‌های ناسالم که برای جسم، روح و عقل زیان‌بخش است، بازداشته است.
وی به آیه 188 سوره بقره هم اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از روزی‌های حلال و پرهیز از مصرف نیروی خود در راه طغیان و فساد٬ پیام این آیه است، چراکه انسان باید از نیروی خود برای خودسازی، عبادت و خدمت به خلق استفاده کند.
وی با تاکید بر لزوم خودسازی و شکر نعمت، افزود: انسان وقتی غرق در نعمت باشد دچار غفلت نیز می‌شود که این زمینه‌ساز آلوده شدن او است، چراکه شیطان به صورت گام به گام و تدریجی انسان را به انحراف و بدی‌ها می‌کشاند.
captcha