تأکید وزیر ارشاد بر سنجش آثار فعالیت‌های ترویجی قرآن
کد خبر: 3545585
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
در کمیسیون تبلیغ و ترویج صورت گرفت؛

تأکید وزیر ارشاد بر سنجش آثار فعالیت‌های ترویجی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی قرآنی بر موضوع سنجش پیامدها و آثار فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی تأکید کرد.

محمدمهدی عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ـ ترویجی قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌ با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته این کمیسیون بیان کرد: در جلسه چهل و یکم کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی قرآنی که روز گذشته، 22 آبان‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، به بررسی نسخه نهایی شاخص‌های توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی قرآنی پرداخته شد.

وی با بیان اینکه حدود دوسال است که این موضوع را در کمیسیون در دستور کار داریم و تاکنون بیش از 18 جلسه کارشناسی در این زمینه برگزار شده است، افزود: همچنین، چندین تیم مختلف کار تدوین این شاخص‌ها را برعهده داشتند و نظرسنجی‌های مکرری نیز از دستگاه‌های مختلف در این مورد شده است.

رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ـ ترویجی قرآنی اظهار کرد: علت اصلی تدوین این شاخص‌ها این است که وظیفه اصلی کمیسیون تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی سیاست‌گذاری فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی قرآنی در سطح کشور است و این سیاست‌گذاری شامل تدوین سیاست‌ها از یک طرف و نیز اجرا و ارزیابی آن‌ها از طرف دیگر می‌شود.

عزیززاده با اشاره به اینکه تدوین شاخص‌ها کمک می‌کند تا این ارزیابی که از وظابف کمیسیون است به صورت دقیق، علمی و فنی انجام شود و معیارهای این ارزیابی را به ما خواهد داد، گفت: شاخص‌هایی که تنظیم شده‌اند مجموع فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی را رصد و سنجش خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: 68 شاخصی که در قالب شاخص‌های سنجش منابع مالی، سنجش سرمایه‌های انسانی، سنجش دانش و مهارت‌هایی که در این حوزه انتقال پیدا می‌کند و تولید می‌شود، سنجش میزان تجهیزات و زیرساخت‌ها، سنجش فرایندهای مدیریتی و فرآیندهای پشتیبان فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی، سنجش کیفی و کمی کالاها و خدماتی که تولید و ارائه می‌شوند و سنجش پیامدها و آثاری که این فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ عمومی جامعه (اعم از فردی، خانوادگی و اجتماعی) می‌گذارد، توسط این شاخص‌ها سنجیده خواهد شد.

رییس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی ادامه داد: در این جلسه نکات اصلاحی به این مجموعه داده شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نکاتی را اشاره داشتند. همچنین، تأکید رئیس کمیسیون بر استقرار یک نظام رصد و سنجش اثربخش در کمیسیون بود که کار سنجش را به صورت دقیق و علمی انجام دهد.

عزیززاده با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید فراوانی داشتند که در حوزه شاخص‌ها بیشتر وارد سنجش پیامدها و آثار فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی بشویم که بتوانیم دریابیم که گستره این فعالیت‌ها چقدر آن اثری را که باید در جامعه داشته باشد، دارد، بیان کرد: اثر مورد انتظار از فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی، انس بیشتر و علاقه‌مندی بیشتر مردم به انس با قرآن است و هرچقدر این شاخص بالاتر رود، به طور کلی نشان دهنده این است که فعالیت‌ها موفق‌تر بوده است.

captcha