60 عنوان کتاب آموزشی در زمینه امر به معروف منتشر شده است
کد خبر: 3542239
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

60 عنوان کتاب آموزشی در زمینه امر به معروف منتشر شده است

گروه اجتماعی: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه حدود 50 تا 60 عنوان کتاب آموزشی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر منتشر شده است، بیان کرد: می‌توان از ظرفیت این کتب هم در آموزش نیروها بهره برد.

به گزارش با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد زرگر، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شامگاه یک‌شنبه 9 آبان‌ماه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، اظهار کرد: پس از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر ظرفیت‌های مهمی در کشور به وجود آمده که باید از این ظرفیت‌ها در اجرای هرچه بهتر این فریضه الهی بهره‌مند شویم.
این مقام مسئول ضمن تأکید بر وجهه مردمی بودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر به استناد روایات دینی، بیانات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در قالب گروه‌های 10 نفره محله‌محور و در پنج ناحیه و 350 نفر در منطقه با یک ستاد در ارتباط هستند.
حجت‌الاسلام زرگر با بیان اینکه تذکر لسانی و یا کتبی گام دوم در مسیر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، بیان کرد: تشکیل گروه‌های تخصصی از دل نیروهایی که مأموریت عمومی دارند، دیگر رویکرد این ستاد و شاید مهمترین آن باشد تا در صورت لزوم با اخذ مجوز و هماهنگی لازم بتوان از آنها استفاده کرد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیرامون تشکیل گروه‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر از نیروهای مردمی اضافه کرد: نخستین کاری که باید برای این گروه‌ها انجام شود گزینش است تا افرادی به مجموعه نفوذ نکنند که آبروی این تشکیلات را ببرند،آموزش، ساماندهی، تمرین صبر و حوصله از دیگر مواردی است که در تعیلم و آموزش این افراد باید مورد توجه و مداقه قرار گیرد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه حدود 50 تا 60 عنوان کتاب آموزشی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر منتشر شده است، بیان کرد: می‌توان از ظرفیت این کتب هم در آموزش نیروها بهره برد.
وی دقت در واگذاری مسئولیت را از مهمترین اجزاء کار ستاد برشمرد و بیان کرد: اگر از نیروی توانمند درست بهره‌برداری نشود یا خودسر کار می‌کند و یا با دلسردی اقدام می‌کند بنابراین باید در محول کردن مسئولیت‌ها به نیروها دقت داشته باشیم.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به آسیب‌های ایستگاه‌های صلواتی در شهر تهران اشاره و اظهار کرد: متأسفانه ایستگاه‌های صلواتی در تهران بیداد کردند چرا که اغلب به پاتوقی برای افراد ناباب تبدیل شده‌اند.
زرگر در پایان با تأکید بر اینکه انجام وظیفه هر یک از دستگاه‌های عضو در ستاد باعث حصول نتیجه موردنظر است، عنوان کرد: باید معضلات موجود و بازخورد آن در این ستاد بررسی و راهکارها و اتاق فکر به ستاد امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ شود و هماهنگی و هم‌فکری لازم در جهت رفع مشکلات و تسهیل امور صورت گیرد.
captcha