معلمان قرآن تخصص دینی خود را افزایش دهند
کد خبر: 3541412
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴

معلمان قرآن تخصص دینی خود را افزایش دهند

مفسر و مترجم قرآن کریم گفت: معلمان قرآنی برای تاثیرگذاری بیشتر و رسیدن به موفقیت باید تخصص دینی و قرآنی خود را افزایش دهند و با تفسیر و ترجمه این کتاب آسمانی هم آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهر نوشت: ابوالفضل بهرامپور در حاشیه شرکت در کارگاه آموزشی طرح ارتقاء و بازآموزی قرآن کریم ویژه معلمان استان قزوین در خصوص رمز موفقیت معلمان قرآنی اظهارداشت: یک معلم دین و مجتهد و مبلغ برای این که در این کار ارزشمند موفق شود باید ابتدا قراردادی با خدا ببندد و با خدا عهد کند که در مسیر رضای الهی گام بردارد تا کارش عبادت باشد.
وی افزود: ذکر بسم الله در شروع هر کار یعنی واگذارکردن کارها به خدا بر همین اساس است و عامل موفقیت بعدی این است که معلمان قرآنی در هر کاری تخصص عالمانه کسب کنند.
بهرامپور تصریح کرد: اگر بیسواد و کم سواد باشی باید دنبال دیگران بروی و اگر متخصص شوی دیگران دنبال شما می آیند لذا حتما یک معلم قرآنی باید باسواد و اهل تخصص و کارشناس باشد.
این استاد برجسته ترجمه و تفسیر قرآن در خصوص نحوه استقبال مردم از برنامه های قرآنی اظهارداشت: استقبال از برنامه های قرآنی به گونه ای است که هر کس شکار جلسه شده علاقمندیش بیشتر شده و دنبال سایر علوم قرآنی هم رفته است.
وی بیان کرد: به هر حال در برخی مناطق مانند قزوین استقبال بسیار خوب است که نشان می دهد تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب بوده و استعدادهای قرآنی هم فراوان است که جای خرسندی دارد که این استقبال تکلیف ما را سنگین می کند تابا مطالعه بیشتر به جلسه برویم.
بهرامپور در پاسخ به این سوال که چه روشهایی برای تاثیرگذاری قرآن توصیه می شود گفت: برخی جلسات خسته کننده است و محتوای زیادی ندارد لذا پیشنهاد می کنیم جلسات محتوایی شود و افراد تفسیر را یاد بگیرند وبه رای همدیگر متکی نشوند.
وی در خصوص وضعیت جامعه از نظر رفتار قرآنی بیان کرد: اگر بخواهید در جامعه موفق باشید باید موانع نباشد اگر متقاضی موجود و موانع مفقود باشد نتیجه نمی گیرید اگر در کنار قرآن مسائل سخیف و غیر اسلامی هم دیده و ترویج شود نتیجه نمی دهد.
مترجم برجسته قرآن کریم اضافه کرد: کار یک استاد قرآنی شاید برخی امور منفی را خنثی کند اما حکومت دینی باید موانع را برطرف کند تا ببینید چگونه استقبال بیشتر می شود.
وی گفت: در سالی که عید به محرم افتاد مردم رعایت کردند که نشان می دهد مردم ریشه قرانی دارند و به ارزشها پایبندند و اگر موانع مفقود شود نتیجه بیشتر خواهد شد اما اگر در تلویزیون هم من باشم و هم مسائل دیگر نمی توان نتیجه قابل قبولی گرفت ولی به هر حال برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی توانسته تاثیرخود را داشته باشد و امیدواریم همچنان تداوم یابد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۰۹:۱۹
0
0
برای تاثیرگذاری بیشتر معلمان قرآن باید تخصص دینی و قرآنی خود را افزایش دهند
captcha