تبیین فرهنگ عاشورا جز با احیای حسینیه‌ها و مساجد محقق نمی‌شود
کد خبر: 3538812
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
تذروی:

تبیین فرهنگ عاشورا جز با احیای حسینیه‌ها و مساجد محقق نمی‌شود

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز با تأكید بر اینكه باید فرهنگ عاشورا در طول سال برای مردم تبیین شود، گفت: این مهم جز با احیای حسینیه‌ها، مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمدتقی تذروی، رئیس كمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 27 مهر در نشست هماهنگی طرح مسجد محوری ضمن تسلیت ایام محرم گفت: هرکسی هر اندازه برای امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ عاشورا کار کرده باشد، کم است.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ عاشورا به ساعت و زمان خاصی تعلق ندارد بلکه برای تمامی زمان‌ها است، گفت: فرهنگی در وجود شیعیان است که با محرم و صفر خود را برای یک سال بیمه می‌کنند و باید این فرهنگ را به گونه‌ای مدیریت کرد که فرهنگ عاشورا در طول سال نیز برای مردم تبیین شود.
تذروی تصریح کرد: این مهم جز با احیای حسینیه‌ها، مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی با حفظ معنویت عاشورا در طول سال محقق نمی‌شود.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در ایام محرم مردمی بودن برنامه‌ها به عشق امام حسین(ع) است، افزود: مردم در حرکتی خودجوش شهر اعم از مغازه‌ها، سردرب منازل، مساجد، حسینیه‌ها و پاتوق‌های برگزاری مراسم را سیاهپوش می‌کنند و این اقدام ربطی به هیچ یک از مراکز دولتی، سازمان‌ها و نهادها ندارد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز درباره عملکرد دستگاه‌های مختلف در این ایام اظهار کرد: بهترین عملکرد را شهرداری داشت و در تمام مناطق 11 گانه در این ایام به نسبت بودجه فرهنگی که در اختیار بود کار شد و علاوه بر سیاهپوش کردن شهر برنامه‌های مختلف مانند مراسم مذهبی دعا و زیارت عاشورا، تعزیه، راهپیمایی‌های عزاداری و ایستگاه‌های پذیرایی اجرا شد.
captcha