ترویج حجاب برتر اهتزاز پرچم ولایت است
کد خبر: 3537611
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲
حسینی اراکی:

ترویج حجاب برتر اهتزاز پرچم ولایت است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در تجمع رهروان زینبی گفت: بانوان با حجاب اسلامی و چادرهای خود پرچم ولایت را بالا نگاه می‌دارند و اجازه تعرض به عفت و پاکدامنی را به اغیار نخواهند داد، بانوان با ایمان دوشادوش مردان، پیرو خط رهبری هستند و از آرمان‌های ایشان دفاع خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، عصر روز جمعه، 23 مهرماه، تجمع بزرگ رهروان زینبی با حضور جمع کثیری از بانوان در امامزادگان عبدالله(ع) اراک برگزار شد. حجت‌الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در این مراسم به تشریح تاریخ کشف حجاب و دوران مبارزه با حجاب اسلامی در ایران پرداخت و گفت: ریشه مبارزه با حجاب به دوران حکومت آقامحمد خان قاجار برمی‌گردد و در زمان رضاخان قوت و شدت گرفت.
وی ادامه داد: با اعلام بی‌حجابی در زمان رضاخان پهلوی، بسیاری از متدینین در برابر این امر موضع گرفتند و از حجاب اسلامی دفاع کردند، بسیاری از بانوان با ایمان با شدت گرفتن مبارزه با حجاب اسلامی از خانه بیرون نیامدند و در همه حال حجاب خود را حفظ کردند.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به تاثیرگذاری انگلیس در شدت یافتن کشف حجاب در ایران، ابراز کرد: دنیای غرب برای دوری بانوان از حجاب تلاش کردند پوشش حضرت فاطمه(س) را به چالش بکشاننده و شبهاتی ایجاد کنند اما با واکنش تند مردم روبه رو شدند، از این رو انگلیس موضع خود را به جنگ نرم و مقابله با اصالت خانواده اسلامی ایرانی تغییر داد.
به گفته وی دنیای غرب به دنبال این است که خانواده اصیل اسلامی ایرانی را به هر چیزی شبیه کند جز ذات اسلامی بودن، با تقویت این تغییرات، افراد سودجو و گستاخ به خودشان اجازه می‌دهند تا به بانوان چادری خرده گرفته و آنان را مسخره کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: بانوان با حجاب اسلامی و چادرهای خود پرچم ولایت را بالا نگاه داشته و اجازه تعرض به عفت و پاکدامنی را به اغیار نخواهند داد، بانوان با ایمان دوشادوش مردان، پیرو خط رهبری هستند و از آرمان‌های ایشان دفاع خواهند کرد.
وی با ابراز تأسف و نارضایتی از اینکه برخی از بانوان حجاب برتر(چادر) را کنار گذاشته و با مانتو در اجتماع حاضر می‌شوند،  ابراز کرد: ما نمی‌گوییم مانتو ایرادی دارد، ولی حجاب برتر باید حفظ و نشر داده شود نه اینکه آن را کنار بگذارند.
حجت‌الاسلام حسینی خطاب به بانوان گفت: بدون شک آنهایی که از دین دفاع کردند و در این راه به شهادت رسیدند در مکتب حسین(ع) قدم گذاشتند، امروز نیز وظیفه رهروان زینبی این است که راه آنها را مانند حضرت زینب(س) که راه برادر و دیگر شهدای کربلا است دنبال کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در واقعه کربلا و به ضلالت کشیدن غاصبان آن دوره،  اظهار کرد: بانوان باید از این بزرگ بانوی اسلام درس بگیرند و دو اصل مبارزه با استبداد و نطق گویا داشتن در برابر ظالمان را سرلوحه قرار دهند.
یادآور می‌شود، در پایان مراسم از خانواده شهیدان آهنگرانی و موسوی تجلیل شد.
captcha