برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در دیار سربداران
کد خبر: 3535905
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در دیار سربداران

گروه اجتماعی: همزمان با اولین جمعه از دهه اول محرم مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های مختلف دیار سربداران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌‎المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بسیار باشکوهی است که هر ساله به مناسبت بزرگداشت قیام عاشورا و به یاد کوچکترین شهید دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) در ایران و کشورهای دیگری مانند هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه ، افغانستان و... در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌گردد.
در شهرستان سبزوار و شهرستان‌های اطراف نیز این مراسم معنوی مطابق برنامه ریزی انجام شده در روز جمعه از ساعت 8.30 و در برخی شهرستان‌ها از ساعت 9 صبح آغاز و تا قبل از آغاز خطبه‌های نماز جمعه ادامه خواهد داشت.
این مراسم دینی باشکوه در سبزوار در حسینیه عطارها، در شهرستان جوین مسجد جامع و در شهرستان خوشاب در مسجد گلشن برگزار خواهد شد.
احمد ناصری موحد، مسئول ناحیه مقاومت بسیج سپاه جوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی با هدف رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و طفل شیرخوارشان، حضرت علی‌اصغر(ع) برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این همایش هر ساله در اولین جمعه از ماه محرم همزمان با سراسر کشور در شهرستان جوین نیز برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه جوین ابراز کرد: در این مراسم، مـادران بـا بر تن کردن لباس‌های متحدالشکل و سبز رنگ به فرزندانشان و بستن سربندهای منقوش بـه نـام حضرت امام حسین(ع) و علی اصغر(ع) بـه یاد شهید ۶ ماهه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در واقعه عاشورا اشک ماتم ریخته و عزاداری می‌کنند.
ناصری موحد با اشاره به اینکه این برنامه معنوی و دینی، در سال جاری روز جمعه ۱۶ مهرماه از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز شده و تا ۱۱ در مسجد جامع شهر نقاب(مرکز شهرستان جوین) ادامه خواهد داشت، اظهار کرد:  در این مراسم حجت الاسلام ناظمی پور از اساتید حوزه علمیه قم سخنرانی خواهند کرد.
captcha