مشاركت 60 هزار نفری مردم فارس در همایش شیرخوارگان حرم احمدی(ع)/ راه‌اندازی باشگاه شیرخوارگان
کد خبر: 3535814
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
سلامی خبر داد:

مشاركت 60 هزار نفری مردم فارس در همایش شیرخوارگان حرم احمدی(ع)/ راه‌اندازی باشگاه شیرخوارگان

گروه اجتماعی: معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در این آستان مقدس گفت: هر ساله برای این همایش عظیم بیش از 60 هزار نفر به آستان مقدس مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 14 مهر در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به برگزاری همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در استان فارس با محوریت این آستان مقدس گفت: به دلیل استقبال فراوان خانواده‌ها از همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در استان فارس و شهر شیراز، امسال باشگاه شیرخوارگان و خانواده‌های آن‌ها درحرم مطهر راه‌اندازی می‌شود.
وی با بیان اینكه هر ساله برای این همایش عظیم بیش از 60 هزار نفر به آستان مقدس مشرف می‌شوند، گفت: بنا داریم با راه‌اندازی این باشگاه در طول سال فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مستمر و مؤثری را در حوزه‌های تربیتی، خانواده و تربیت فرزند برای شركت‌كنندگان این برنامه داشته باشیم.
سلامی در ادامه به تشریح برنامه‌های این آستان در ایام محرم پرداخت و گفت: امسال برنامه ویژه شام غریبان با برگزاری آیین لاله‌گردانی با حضور بیش از یك هزار نفر از خادمان این حرم مطهر برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینكه برنامه‌های این آستان مقدس در ایام ماه محرم و صفر با هدف تقویت اراده الهی، فداكاری، جهاد و از خودگذشتگی برنامه‌ریزی شده است، گفت: تجمع عظیم عزاداران حسینی در استان فارس در ساعت 9 صبح روز تاسوعای حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.
وی افزود: در دهه اول محرم امسال برنامه‌هایی از جمله قرائت زیارت عاشورا صبح هر روز، سخنرانی و مداحی بعد از نماز مغرب و عشاء، همایش عظیم شیرخوارگان حسینی، همایش عظیم زینبیون،عزاداری نوجوانان با عنوان «احلی من العسل» و حركت و تشرف هیئات مذهبی در این حرم مطهر برگزار می‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: به دلایل مسایل بهداشتی از محرم امسال به ارائه چادر به زائران زن این حرم مطهر ممنوع شده است لذا زائران این حرم مطهر باید برای تشرف به این حرم مطهر با خود چادر به همراه داشته باشند.
سلامی گفت: این حرم مطهر تنها تعدادی چادر برای زائران توریست و غیر ایرانی دارد كه در صورت نیاز در اختیار آنها قرار می‌دهد.
captcha