تشریح برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی در فارس/ تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم
کد خبر: 3535790
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

تشریح برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی در فارس/ تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم

گروه اجتماعی: دبیر چهاردهمین همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در استان فارس در تشریح برنامه‌های این همایش از تجلیل فرزندان شهدای مدافع حرم در این همایش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، شاهرخ صبوری، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس امروز، 14 مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به برگزاری چهاردهمین همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف دنیا گفت: در نخستین جمعه ماه محرم این همایش در 30 كشور دنیا، 3800 نقطه ایران و 300 نقطه فارس برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینكه این همایش در استان فارس با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: همایش مذكور در شهرستان‌های استان فارس با محوریت ائمه جمعه و در بقاع متبركه، حسینیه‌ها، تكایا، مساجد، مصلی‌های نماز جمعه و غیره برگزار می‌شود.
صبوری با اشاره به اینكه متقاضیان جهت شركت در این همایش در استان فارس می‌توانند در سامانه 300080023 ثبت‌نام كنند، گفت: سال گذشته 83 هزار نفر در این سامانه جهت مشاركت در همایش شیرخوارگان حسینی در استان فارس ثبت‌نام كردند.
دبیر همایش عظیم شیرخوارگان حسینی استان فارس از راه‌اندازی كانال مخصوص این همایش در استان فارس خبر داد و گفت: با توجه به استقبال گسترده مردم فارس از همایش شیرخوارگان حسینی، بنا داریم تا ارتباط خود را با افراد شركت‌كننده در این همایش در طول سال حفظ كنیم و در این راستا در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های مختلفی را برای آنان برگزار خواهیم كرد.
وی با بیان اینكه در حاشیه این همایش یكسری برنامه‌های جانبی نیز برگزار خواهد شد، گفت: به دلیل اینكه اكثر نام‌گذاری فرزندان این مرز و بوم به نام قهرمانان كربلاست، لذا مسابقه «به اسمم‌ افتخار می‌كنم» را در حاشیه این همایش برای كسانی كه دارای نام‌های این قهرمانان نظیر زینب، علی‌اصغر، علی‌اكبر، ابوالفضل، حسین و غیره هستند برگزار می‌كنیم و تا دهه اول محرم قرعه‌كشی‌های این مسابقه را انجام خواهیم داد.
صبوری با تأكید بر اینكه اگر امروز در امنیت كامل ندای «لبیك یا حسین(ع)» را سر می‌دهیم در حالی كه در تمام كشورهای اطراف ما ناامنی وجود دارد، به بركت ایثارگری‌های شهداست، گفت: در این راستا در همایش شیرخوارگان عظیم حسینی مراسم استقبال ویژه‌ای را برای فرزندان شهدای مدافع حرم برگزار خواهیم كرد.
مسئول مؤسسه فرهنگی ـ مذهبی محبین ثارالله(ع) با تصریح اینكه در این همایش از كودكان و شیرخوارگان بی‌سرپرست پرورشگاه‌ها نیز برای حضور دعوت به عمل آمده است، گفت:‌ بزرگ‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی كشور در روز جمعه، 16 مهرماه در استان فارس برگزار خواهد شد چنانچه طی سال گذشته نیز بیشترین تعداد شركت‌كننده در این همایش در استان فارس و با محوریت حرم حضرت شاهچراغ(ع) بود.
وی با تأكید بر اینكه همایش شیرخوارگان حسینی باید پیام‌رسان شعارهایی نظیر «هیهات منا‌الذله»، دفاع از مظلوم و غیره باشد، گفت: همچنین در این همایش طوماری را مبنی بر محكومیت كشتار كودكان و خردسالان كشورهای یمن، عراق، سوریه، فلسطین و غیره به‌عنوان پیمان‌نامه و عهدنامه برای تداوم نهضت عاشورا مهیا كرده‌ایم و امضا خواهد شد.
صبوری اظهار كرد: این همایش ساعت 8 صبح روز جمعه، 16 مهرماه مصادف با 5 محرم‌الحرام در نقاط مختلف دنیا برگزار خواهد شد و در ساعت 10 صبح نیز همزمان با نقاط مختلف دنیا نذرنامه حضرت علی‌اصغر(ع) قرائت خواهد شد.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس همچنین از تهیه و توزیع 60 هزار دست لباس شیرخوارگان حسینی در این استان خبر داد و گفت: در حاشیه این همایش مسابقه عكس با موبایل با عنوان پویش سربازان امام زمان(عج) برگزار خواهد شد.
وی در پایان از پخش مستقیم برنامه‌های این همایش در حرم شاهچراغ(ع) در شبكه‌های مختلف سراسری، ملی، استانی و جهانی خبر داد و گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در 5 نقطه حرم امام رضا(ع)، حرم امام حسین(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، مصلی نماز جمعه تهران و حرم شاهچراغ(ع) به‌صورت مستقیم از شبكه‌های مختلف پخش خواهد شد.
captcha