۱۵۵ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند
کد خبر: 3532430
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

۱۵۵ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از آغاز سال تحصیلی برای ۱۵۵ هزار دانش‌آموز استان خبر داد و گفت: امروز زنگ مقاومت و مهر در تمامی مدارس استان نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از خراسان‌جنوبی، عباس لامعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز، سوم مهرماه در مراسم بازگشایی و نواختن زنگ مهر و مقاومت با بیان اینکه امروز روزی ملی است که تنها منحصر به آموزش و پرورش نیست، گفت: همه مردم در روز بهار تعلیم و تربیت دخیل هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی است، افزود: خوشبختانه امروز مردم آموزش و پرورش را از خانواده خود می‌دانند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه عظیم و حساس است، گفت: اگر نگاهی به آموزش و پرورش شود، آینده کشور نیز تضمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه ساله پروژه‌ای تحت عنوان مهر از پایان خرداد ماه آغاز می‌شود، بیان کرد: در این کمیته‌های پنج گانه برای یک سال تحصیلی در تمامی امور برنامه‌ریزی صورت می‌پذیرد.

لامعی با بیان اینکه حدود هزار نفر از همکاران فرهنگی آموزش و پرورش متقاضی جابجایی بوده‌اند، بیان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شد که رضایتمندی نسبی فرهنگیان جلب شود که خوشبختانه با اجرای پروژه مهر این رضایت‌مندی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای پروژه مهر هیچ دانش‌آموزی بین مدارس بلاتکلیف نمی‌ماند، تصریح کرد: استان خراسان‌جنوبی در دو سال متوالی رتبه نخست کشوری را در اجرای این پروژه داشته است.

لامعی با اشاره به وجود فرهیختگان بزرگ در خطه خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اگر استان خراسان جنوبی صاحب رتبه های برتر در سطح کشور می‌شود به حق است، چراکه شخصیت‌های بسیار بزرگی در این منطقه پرورش داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه دو نقطه قوت در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی وجود دارد، تصریح کرد: وجود دانش‌آموزان فوق العاده مستعد و اولیای بسیار حساس نقاط قوت آموزش و پرورش است.

رتبه دوم خراسان جنوبی در قبولی کنکور

لامعی با اشاره به اینکه امسال ۱۵۵ هزار دانش‌آموز در سامانه آموزش و پرورش ثبت نام کرده‌اند، افزود: تعداد دانش‌آموزان امسال نسبت به سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ نفر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار همکار فرهنگی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۹ هزار نفر معلم و مدرس هستند.

لامعی با اشاره به اینکه هشت هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان وجود دارد، بیان کرد: همزمان با بازگشایی مدارس دو هزار و ۲۱۶ آموزشگاه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی بعد از استان یزد رتبه دوم کشوری را در قبولی کنکور دارد، گفت: علی‌رغم مشکلات دولت در پرداخت حقوق اما با این وجود کمبودها آموزش و پرورش از رسالت اصلی خود غافل نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۲۶۰ دانش آموز در استان رتبه زیر هزار را در کنکور کسب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر یک مدرسه و آموزش و پرورش قوی وجود داشته باشد دانشجویان قوی در موسسات عالی خواهیم داشت.

captcha